E30-Cab Skrevet Mai 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 Satt å kikka på min bil (bmw 318i) og en kammerat sin (opel vectra b) i går. Det jeg så var at mine kalipere foran står på "baksida" av skiva og han sine stod på "forsida"... Om dere skjønner tegninga.. Kom da til å tenke på om dette vil ha noe å si med tanke på hvor gode bremsene er.. Noen som har peiling på slikt?? Siter 2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mai 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 Har også lurt litt på det samme. Men det varierer jo blant supersportsbiler også, så det har vel ikke noen bestemt virkning på effekten. Men kan jo få litt vekt mot midten av bilen ved at de sitter inn mot midten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mai 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 Jeg har en Jaguar bakaksel som jeg skal bruke på hotrodden. Den kommer jeg til å bygge om litt slik at kalipperne blir stående "bak" istedefor foran skivene. Mange gjør akkurat det samme. Det er kjempe enkelt på den akselen. Man bare "snur" litt om på brakettene og så står de bak. Ser mye penere ut med etpar polerte kalippere når man ser oppunder baken på bilen, istedefor kun skivene. Dessuten letter det bytte av klosser betraktelig. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Screamer Skrevet Mai 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 Jeg skulle tro at plasseringen av bremsenekaliperne i forhold til navet i hjulet kunne virke inn på hvordan bilen "dykker" ved en nedbremsing. Varierer sikkert hvilken plassering som er best for de ulike konstruksjonene. Jeg tror uansett de fleste produsenter er ganske bevisste på dette. Helt umiddelbart skulle jeg tro at man oppnådde bedre kjøling av skivene ved å plassere kaliperne på baksiden av skiven, da står de jo liksom ikke i veien for kjøleluften. Siter Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.