Gå til innhold

kjøp av Golf 2, hvor mye i forsikring?

Ranger emnet


zicoz

Anbefalte innlegg

Har drømmt om å kjøpe meg en Golf 2 som første bil siden jeg var 15, er nå 20 og har endelig tatt meg råd til å kjøpe en etter at jeg er ferdig med førstegangstjenesten og fått jobba i et par måneder.

 

Ser nå rundt på markedet etter forskjellige golfer, drømmen er selvsagt en Golf som har fargen "oak green (mint)", eller en Rally G60 Golf. :rolleyes:

 

Men finner ikke så mange aktuelle biler enda.

 

Det jeg lurer på er forikrings priser for div Golf modeller.

 

Noen som har eksempler på hvor mye disse modellene kan koste i forsikring for en som er under 25 år?

 

Golf Gti 8v

Golf Gti 16v

Golf 1.8 GL

Golf 1.6 GL

Golf G60

Golf G60 rally

 

- Zicoz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en vanlig golf 1.6 og 1.8 betaler en det samme for hos gjensidige iallefall og jeg betaler vel ca 6K for en slik på meg

 

Gti 8v betaler jeg 6800 for

 

da er jeg 21 år, 30 % bonus og 12K i kjørelengde og delkasko

 

hørte på en golf G60 og da ble det 14500 kr på samme betingelser som over.

 

Men som sagt ville jeg kontaktet et forsikrings selskap angående priser. Jeg slo iallefall fra meg å kjøpe G60 når jeg fikk den prisen!

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er uansett en dyr affære. jeg er straks 24 har gti 16v og hadde min forrige forsikring på gjensidige. delkasko med 8k kjørelengde. kutta den fort. var på 22k i året. og det var faktisk noe av det rimeligste jeg fant. sjekk litt rundt og spør etter tilbud. varierer veldig har jeg merka.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har min gti 8v regga i min fars navn og han har 75% bonus og betaler rundt 8500 med full kasko så det er en ekstrem dyr og forsikre. Tenk hvis man kunne brukt forsikringspenge på bilen istedenfor, vet om mye snacks man kunne fått for 8000 kroner.... men det smarteste er nok og høre litt rundt som de andre har nevnt før meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

betaler vel ca 10000,- med 14000km i året....

 

står i mitt navn i mamma sin forsikring...

hva det har å si vet jeg ikke.. har noe med at jo flere forsikringer du har jo mere sparer du og sånt...

 

er forresten en 1.8CL... :)

 

og jeg er 20år..

 

og 20% bonus... fikk lappen i august..

94 Pug405GTX

x -86 VW Golf CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zicoz

sjekka med gjensidige, og ser ut til at jeg kan få forsikra in 16v til 7600kr, uten kasko, og 10000km, ser ut til at det blir 16v på meg ja=)

 

Jeg ville ikke gjort det...

Med bare 10000... Det er jo ingenting det... Har 12000 selv men den er jeg nødt til å forhøye eller finne på noe annet..

01mod Skoda Octavia 1.8T L&K edition STV

Ford Focus WRC (RC)

----------------------------------------

X 90mod Golf II Sport

X 90mod Ford Transit (Russebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde bilen på meg selv, 18 år og en golf 1.8i 89 mod. så kom det på 9600,- pr. år med 20 000km og kun 20% bonus. Du burde hvertfall ringe til Postbaken og høre på pris. Jeg sparte 3000,- på og ha den der. Alle jeg kjenner har hvertfall tjent på og ha forsikring der.

 

 

Ulempen er at du må ha nettbak der for og skjekke, men ring og hør først, og hvis du bestemmer deg for det så får du nettbank sammen med forsikringen (90,- kr. i året for nettbank). Hvis det skulle væere no problem kan du sende meg en pm. Jobber selv der. Og nei, er ikke derfor jeg har forsikringen min der :P Har den seff. der den er billigst!

 

Jeg har brukt Postbanken siden dag èn og er veldig fornøyd.

Og husk... dette er med 20 000 km. i året og kun 20% bonus!

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

 

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår