Letac Skrevet Januar 28 Rapporter Share Skrevet Januar 28 Jeg har en isuzu dmax. Fikk nett byttet multireim, samt oljeskift. Fikk ganske raskt etterpå en hel del varsellamper. Etter litt kjøring er det nå nede i en gul som viser at det er noe feil på motor eller automatkassen. Noen som har en ide om hva som kan ha hendt? Har også hatt en feilmelding på temp.føler på paryikkelfilter, lambdamåler, men det har det vært en stund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 28 Rapporter Share Skrevet Januar 28 Ta diagnose så får du eksakt svar 😉 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Letac Skrevet Februar 15 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15 Ja, det er gjort, men er ikke så veldig mye klokere. Dei fant en periodisk feil. Mulig automatkassen, men kunne ikkje si så mye mer. Nullstilte feilmeldingene og alt fungerte greit ei veka, men så slo det ut igjen med alle varsellamper blinkende. Forstår det ikke helt, men fellesnevneren er at det har skjedd under kaldstart. Etter en stund forsvinner alle lampene utenom den som henger igjen på gul indikator på automatkassen. Noen som har erfart noe lignende? Det hele startet etter at det ble byttet multireim og tatt oljeservice. De hadde da ute radiator etc for å komme til, og de koblet seg på elektronikken for å se, men fant da ikke noe feil utenom det som går på nox-sensoren. Men altså, etter det så slo det ut på alt mulig... Skal ha den inn igjen for videre sjekk, men om det er noen kloke hoder som kan ha erfart noe lignende. Synes det er rart at det skjer nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 15 Rapporter Share Skrevet Februar 15 Store muligheter for at de kan ha vært borti eller skadet deler av et ledningsnett om de har drevet med mye demontering og vært hardhendte. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Letac Skrevet Februar 15 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15 Takker. Når bilen står og går litt på tomgang så dukker "Check system" opp, både i rødt varseltegn og som skriftlig beskjed når motoren skrus av. Har bestilt ny time hos noen andre, men er frustrerende å ikke helt forstå hva som fører til totalkollaps. Bilen fungerer tilsynelatende greit, men tørr jo ikke kjøre så langt i frykt for at hele bilen går i nødmodus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 15 Rapporter Share Skrevet Februar 15 Litt kjipt at du skal betale full pris på et annet verksted for mulige feil som det første verkstedet har gjort. Hvor langt har bilen gått? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Letac Skrevet Februar 16 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16 Den er gått godt og vel 100.000 km. Jeg vet ikke om det er gjort feil på det andre verkstedet, og de er behjelpelige med å finne ut av det, så det er bra. Men forstår ikke helt hva som har skjedd. Er visstnok ein Canbus feil, og ja, da kan det fort være noe med ledningsnettet. Mistenker flere ting, men forstår ikke helt at det skal plutselig skje nå. En kan jo tenke seg at en har vært borti noen ledninger, noe fukt eller et eller annet. Om en skanner bilen, vil en få opp hvor evt feilen eksakt ligger? Slik at eg slipper å feilsøke/gå over alle koblinger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 16 Rapporter Share Skrevet Februar 16 Det å lese ut feilkoder gir ikke alltid et fasitsvar. Om det er feilkoder relatert til canbus kommunikasjon på blant annet girkasse, så da kan indikere alt fra feil på ledningsnett, ledningsbrudd, feil på styreenhet til girkassa osv. Kan også indikere en intern feil på girkassa hvor det sitter en rekke ventiler som styrer hvilket gir som skal legges inn. Uten i vite eksakt hva feilkodene er, så blir det vanskelig. På mange biler er det veldig greit å google seg frem til hva som kan være løsningen på den og den feilkoden da det ofte dreier seg om kjente feil. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Letac Skrevet Februar 18 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18 Fant ut at batteriet tok lite lading. Da det var tilsynelatende ferdig ladet så var det kun noen og 50% - så kan fort være der feilen ligger, men usikker på hvorfor batteriet plutselig er blitt dårlig. Uansett så sammenfaller det med at etter en stund så faller noen av varsellampene bort, mens en eller to henger igjen. Batteriet har da sikkert ta litt lading, men ikke nok til å få fjærnet alt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.