berlin Skrevet Desember 31, 2022 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2022 Jeg har hatt ett problem med motoren, angående multireimet. Har tatt en titt og funnet ut at Reimspenningsdemper’n har løsna/knukket og lurer på om noen har noen tips om hvordan jeg kan fikse det best mulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 1, 2023 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2023 På 12/31/2022 den 1:39 PM, berlin skrev: Jeg har hatt ett problem med motoren, angående multireimet. Har tatt en titt og funnet ut at Reimspenningsdemper’n har løsna/knukket og lurer på om noen har noen tips om hvordan jeg kan fikse det best mulig. Samtlige tilhørende deler må byttes. Skal du komme til ordentlig, så må sikkert fronten settes i serviceposisjon. Uten å vite eksakt hvilken motor du har, så går jeg ut i fra at strammemekanismen ser sånn ut som på dette bildet. Skifter da selvfølgelig reimen samtidig også. berlin reagerte på dette 1 Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
berlin Skrevet Januar 3, 2023 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2023 Stemmer at dempern ser lik ut. Har da en 1.9 TDI motor. må jeg da eventuelt kjøpe et registerreim sett med demper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 4, 2023 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2023 14 timer siden, berlin skrev: Stemmer at dempern ser lik ut. Har da en 1.9 TDI motor. må jeg da eventuelt kjøpe et registerreim sett med demper? Nei, registerreim påvirkes ikke av multireim og tilhørende strammer. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
berlin Skrevet Januar 13, 2023 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2023 På 1/4/2023 den 1:03 PM, Quattro73 skrev: Nei, registerreim påvirkes ikke av multireim og tilhørende strammer. Så hva anbefaler du jeg burde gjøre, når jeg jekket opp bilen og prøvde å komme meg til under ifra så fant jeg ut at strammeren sin bolt var knekt/avkappet og jeg får ikke tatt ut dempern. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 14, 2023 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2023 17 timer siden, berlin skrev: Så hva anbefaler du jeg burde gjøre, når jeg jekket opp bilen og prøvde å komme meg til under ifra så fant jeg ut at strammeren sin bolt var knekt/avkappet og jeg får ikke tatt ut dempern. For at du i det heletatt skal få no plass å jobbe på, så må du nok av med frontfanger og få satt bilen i serviceposisjon. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg