Vale Skrevet September 15, 2022 Rapporter Share Skrevet September 15, 2022 Hei Har fått et problem med min jetta. Greit forklart så kommer følgende under kjøring: Bilen harker også kommer oljelampe på i rødt blinkende, esp lyset kommer på i gult og gearkasse lyset kommer på i gult. I info displayet blinker det STOP ENGINE , low oil pressure. Når vi lastet ned feilkodene kommer denne feilen opp (vedlagt bilde) VW kunne ikke rådgi meg uten time, men informerte om at kostnadene ville overstige verdien på bilen. (Kundemottager snakket om å ta av girkasse) Bil er også vanskelig å starte etter inntruffet feil og må kinnes i gang over 15sec +. Sensorfeil på kamakslings sensor? Vil legge til at etter sletting av feilkode gikk bil fint som normalt i 8 km ca 10 min før feil inntraff igjen. Så tok jeg av batteri pole og feilkoder forsvant igjen. Bil gikk da i 5 km ca 15 min før feil igjen inntraff. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 15, 2022 Rapporter Share Skrevet September 15, 2022 Feil på G28-sensor eller mulig dårlig kontakt på ledning til denne. Begynn med å bytte veivsensor. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vale Skrevet September 23, 2022 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2022 Hei Tuaen takk for veldig godt svar:) Spot on, men hvor sitter den. VW verksted påstår at hele gearkasse må ut. noen som vet plasseringen av G28 sensor? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 23, 2022 Rapporter Share Skrevet September 23, 2022 Kommer an på hvilken motor(kode) du har. Men ja, på enkelte motorer må girkassen av for tilkomst. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg