Gå til innhold

Navarra D22. Speedometertull


Sveinung Kristiansen

Anbefalte innlegg

Jeg har en Navarra D22 hvor speedometeret kødder. 

Jeg må trykke på en spesiell plass for at det skal virke. Veldig frustrerenden

 

Bilen er en 1999 modell som kun er kjørt 120000 km. Så jeg vil gjerne beholde speedometeret om det da ikke er mulig å overføre odometeret til ett annet speedometer. 20220429_171513.thumb.jpg.6abeae74ebfb28e89f2b9e54a142860e.jpg20220429_171523.thumb.jpg.1101d3e693eccc937a58f58f4b55b98c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det lar seg gjøre å endre kilometerstand, uansett tipper jeg dårlig kontakt er årsaken til problemet ditt. Audi fra medio 80 til medio 90 hadde også litt problemer med dette, dårlig kontakt på pinner fra speedometer til kretskort. Veldig lett å fikse, men vet jo ikke hvordan det er i ditt tilfelle, kan være annen patent. Jeg ville uansett tatt ut instrumentpanel og sjekket kontaktpunkter/loddinger. 

Vet ikke hvordan startsperre er på Nissan, men dette bør du sjekke opp i før du begynner å skru - slik at du ikke ender opp med krøll der.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også flere firmaer som driver med reparasjon av slik elektronikk. Kan hende det er noen lokalt som driver med det der du bor. Søk på nett etter "reparasjon instrumentpanel" 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår