Gå til innhold

Lugger under akselerasjon

Ranger emnet


Larselt

Anbefalte innlegg

TRENGER RÅD OG TIPS!!

Jeg kjøpte en Golf 1.2 tsi 2013 modell privat for ca en måned siden, merket fort at det var noe et eller annet som ikke stemte. For når jeg akselerer så begynner bilen å riste kraftig og lugge, dette er mest i 5. og 6. gir, fra 1500 til 2200 omregninger ca. 
 

Var innom VW verksted og fikk sjekka opp, de fikk opp en feilkode som viste at 3. og 4. coil var noe galt med. Bestilte to nye coils og fikk bytta de selv. Men det virka som bilen blei verre og ristinga og lugginga blei verre, det virker som bilen også «skipper» litt nå også, altså bilen plutselig mister effekt også kommer på igjen under kjøring.

Hva kan være galt? Ingen lamper eller no lyser, bilen hadde service for 6 måneder siden og nylig EU-godkjent. Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ble betydelig verre etter bytte av coil ville jeg sjekket over det du gjorde, evt. forsøkt å sette på de gamle igjen. 

Hadde hjulpet mye hvis du hadde hatt tilgange til VCDS ol. og kunne lest av feiltenningsteller. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger denne her. Har omtrent det samme problemet med min Volkswagen tiguan, (diesel, 11-mod automat). Bilen oppfører seg veldig rart ved 1500-2200 omdreininger, spesielt når det er litt svak oppoverbakke, og jeg tar en rolig akselerasjon. Den begynner å lugge, og lyden kan sammenlignes litt med en hund som bjeffer. Hører veldig ut som noe mekanisk som ikke får tilført nok guff, eller noe som tar borti. Hadde bilen inn til sjekk hos lokalt bosch verksted som ikke fant ut av det. Har byttet diesel- og luftfilter selv, samt luftmengdemåler, uten hell. Ser mange i andre forum nevner glødeplugger og EGR-ventil, og mulig kabelbrudd etc. som mulige syndere. Jeg opplever vanlig eksos, har ikke startproblemer når det er kaldt, har generelt god ytelse, og ingen feilmeldinger. Hjelp tas imot med stor takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår