Passat 2011 Skrevet August 19, 2021 Rapporter Share Skrevet August 19, 2021 Bilen har stått en stund låst, og batteriet har tømt seg. Prøvde å poppe av dekselet ved siden av håndtaket på førersiden, og vri om låsen manuelt, men nøkkelen vil ikke rotere i det hele tatt... Har prøvd å mate på med wd-40, men det ser ikke ut til å hjelp. noen som har hatt samme problemet eller vet om noe som funker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 19, 2021 Rapporter Share Skrevet August 19, 2021 Ikke ukjent det der. Den låsesylinderen må byttes, du får aldri liv i den igjen. Hvis du ikke kommer deg inn på annen måte er det et par triks du kan gjøre for å få låst opp bilen. Få opp panseret, ved å fiske tak i wire fra undersiden av bilen (ofte litt knot, men når en vet hvor en skal dra går det greit. Sett så på lader eller startbooster. Få satt strøm på hovedkabel inn på startmotor med en liten ledning, det er nok til å få låst opp bilen. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passat 2011 Skrevet August 19, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2021 Takk for svar, skal prøve imorgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passat 2011 Skrevet August 21, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2021 På 8/19/2021 den 6:29 PM, Jesper1201 skrev: Ikke ukjent det der. Den låsesylinderen må byttes, du får aldri liv i den igjen. Hvis du ikke kommer deg inn på annen måte er det et par triks du kan gjøre for å få låst opp bilen. Få opp panseret, ved å fiske tak i wire fra undersiden av bilen (ofte litt knot, men når en vet hvor en skal dra går det greit. Sett så på lader eller startbooster. Få satt strøm på hovedkabel inn på startmotor med en liten ledning, det er nok til å få låst opp bilen. Kom meg under bilen, og av med understellet. Er ikke helt sikker, men tror jeg ser wire’n. legger til et bilde av innsiden av fangeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 21, 2021 Rapporter Share Skrevet August 21, 2021 Ja, du ser det over festet til kondenser. Ta tak i hele wireføringa og dra i den (ikke knekk på den) så løser wire ut hvis du får dratt «korrekt» i den. Når panser er åpent må du sette på plass wire i sporet sitt ved hovedlampa. Bemerk den plasthylsa som forbinder indre og ytre wire, viktig at denne monteres og festes, hvis ikke får du ikke opp panser med panseråpner etterpå. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passat 2011 Skrevet August 22, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2021 14 timer siden, Jesper1201 skrev: Ja, du ser det over festet til kondenser. Ta tak i hele wireføringa og dra i den (ikke knekk på den) så løser wire ut hvis du får dratt «korrekt» i den. Når panser er åpent må du sette på plass wire i sporet sitt ved hovedlampa. Bemerk den plasthylsa som forbinder indre og ytre wire, viktig at denne monteres og festes, hvis ikke får du ikke opp panser med panseråpner etterpå. Er litt vanskelig å få tak i wiren, det er et plastikk-deksel som er i veien. Tror du det har noe å si om den er der eller kan jeg knekke den av for å komme til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 22, 2021 Rapporter Share Skrevet August 22, 2021 Uten i vite hva du mener du må knekke av så må jeg bare si nei. Får du det ikke til, har du fortsatt alternativ 2 du kan bruke. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passat 2011 Skrevet August 22, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2021 1 time siden, Jesper1201 skrev: Uten i vite hva du mener du må knekke av så må jeg bare si nei. Får du det ikke til, har du fortsatt alternativ 2 du kan bruke. Hva er alternativ 2? sette den på et verksted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passat 2011 Skrevet August 22, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2021 vet du om det er noe under bilen jeg kan koble laderen til, som vil føre inn til batteroet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 22, 2021 Rapporter Share Skrevet August 22, 2021 30 minutter siden, Passat 2011 skrev: vet du om det er noe under bilen jeg kan koble laderen til, som vil føre inn til batteroet? Tykk ledning på startmotor. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 22, 2021 Rapporter Share Skrevet August 22, 2021 På 8/19/2021 den 6:29 PM, Jesper1201 skrev: ….Få satt strøm på hovedkabel inn på startmotor med en liten ledning, det er nok til å få låst opp bilen. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg