Øyvind Ryeng Skrevet April 29, 2004 Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 Originally posted by Beamer Screamer Pleier faktisk selv konsekvent å dobbeltclutche og gi mellomgass når jeg girer ned. Dette er ganske unødvendig, men det setter jo unektelig en ekstra spiss på kjøringen. Ganske tilfredsstillende også å kjenne at kronhjulet treffer rett på og at synkroniseringen ikke trenger å jobbe :) Yeah, samme som meg! Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Screamer Skrevet April 29, 2004 Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 Heh, i dag fikk jeg merke resultatet av nesten 100.000 km med dobbeltclutching; clutchen "røk" :cool: Kom kjørende og merket at clutchen føltes litt rar. Trodde først at det bare var fordi jeg hadde på meg noen andre sko, men et par tråkk til på pedalen bekreftet mistanken; clutchen ville ikke løse ordentlig ut. Men hell i uhell: det var ikke rushtid og BMW-verkstedet var kun noen hundre meter unna. De skulle fikse det i morgen, men jeg er spent på hva det kommer til å koste! PS flesvik: du har sikkert rett vedr. dogshift! Siter Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet April 29, 2004 Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 Originally posted by Beamer Screamer Men hell i uhell: det var ikke rushtid og BMW-verkstedet var kun noen hundre meter unna. De skulle fikse det i morgen, men jeg er spent på hva det kommer til å koste! Du kan trøste deg med at en clutch er småpenger iforhold til overhaling av girkassa! EDIT: Forresten belastes ikke clutchen noe spesielt ved å bare snurre igang inngående aksel i girkassa, tenk heller på hvor mye den får gjennomgå ved å skyte fart på 1200 kilo fra stillestående! Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vil ha skyline Skrevet April 30, 2004 Rapporter Share Skrevet April 30, 2004 Vi har en Drent dogbox i golfen vår nå og hadde en sellholm dogbox i asconaen som vi hadde før.. med en dogbow trenger du ikke ha riktig turtall, det som er hele vitsen.. Du ska bar kunne slippe gassen og smelle i gir.. Til den kasen vi har nå kan vi også få noe som heter speedshift.. da trenger men ikkje slippe gassen en gang.. PÅ vanlige biler kan man gire uten å bruke clutchen trenger bare riktig turtall.. Men trenger jo clutch for å løse da men.. Forskjellen mellom en dogbox og vanlige kasser er vel at tennene på tannhjulene har enda større mellomrom sånn at det bli automatisk vanskeligere å bomgire siden det er enda større plass å få tennene i hverandre, hvis dere skjønner.. Mvh fredrik Siter [x] 2000 Topkart Yamaha 100 1986 Fiat Ritmo Abarth 130TC [x] 1987 Fiat Croma Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mach1 Skrevet Mai 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2004 Den der dobbelcluthcing linja til Vin Diesel er jo latterligjort til de grader da... Den viser jo at de som laget filmen ikke har peil. Klart, det høres jo fancy ut, og får sikkert mad creds hos fjortisser som digger filmen. Siter - 1969 Ford Mustang Fastback Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mai 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2004 Originally posted by Hawkon har hørt mange som bruker 'dobbeltklutsje' uttrykket i det med å slippe klutsjen rett på, f.eks skli foten på siden slik at klutsjpedalen spretter ut... rykker godt i bilen og du slirer lite :) Ja, det gjorde jeg når jeg skulle begynne å kjøre... rykka godt, og bilen stoppa :p Sikker ikke nok turtall da, skulle jo tross alt kjøre i gang :) Huff, tok litt tid før jeg fikk dreisen på det da... altså å slippe clutchen saaaakte ut. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.