Gå til innhold

Mondeo 2.0 tdci 2009. Hvor er glødesymbolet i displayet


jens-kristian

Anbefalte innlegg

hei på dere. Jeg får ikke opp glødesymbolet på min Mondeo 2009. Jeg er usikker på om det er det vanlige symbolet som skal vises(den gamle vikletråden) eller om dette har noe med innstillingene på min Ford å gjøre. Jeg har akkurat kjøpt denne bilen og den har alltid fulgt servicene hos Ford så jeg syntes det er litt merkelig dersom noe skulle være defekt. Bilen starter i dag veldig lett. Men jeg er usikker på om symbolet skal vises eller ikke i disse temperaturene vi har om dagen nå. Jeg legger ved et bilde om hva som kommer opp i det jeg setter nøkkelbryteren over i hakk 2.     Håper noen kan hjelpe meg med dette da jeg ikke forstår hvorfor symbolet ikke dukker opp. etter noen sekunder bytter bildet i displayet til normal meny. Så det virker som ikke noe er egentlig galt. I instruksjonsboken står det bilde av en glødetråd men det har jeg aldri sett i displayet. Ps jeg har aldri hatt diesel før men mener symbolet skal dukke opp?

Hilsen Jens-Kristian

IMG_4912.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glødelampesymbol er i displayet, ikke egen lampe. Enkelte nyere dieselbiler starter gløding når du åpner førerdøren og er ferdig med gløding når du skal starte motoren. Om det er slik på din vites ikke, men om motor starter som den skal på kalde dager, så er nok alt som det skal være.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og takk for svar Quattro 73. Jeg tror det er noe rart med displayet da jeg fant samme displayet på www. Her ser du symbolet for glødinga på min bil. Ser ut som den har blitt skiftet ut med et bensinpumpesymbol?? kan det være noe med innstillingene av selve displayet tro? du kan sammenlikne bilde jeg legger ved her og bilde over så skjønner du hva jeg mener.

IMG_4915.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I siste bilde er temperatur -12, i det første er den +15. Desto kaldere, desto større behov for gløding.

Leser i et annet forum at oppstartsekvensen på display er lengre enn glødetiden, derav ser du ikke glødesymbol. https://talkford.com/community/topic/161268-glow-plug-light/

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår