Gå til innhold

Frem fra glemselen. Audi A6 C5, 2.8 Quattro

Ranger emnet


xr4ti

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Liten oppdatering. Har fått kjørt noe med bilen. Brukte den til og fra jobb en dag og den fungerer utmerket men noe er det som må tas tak i.

Bryteren til håndbrekklyset har tydeligvis hoppet av når jeg satte sammen midtkonsollen igjen. Var to slike tettinger som tetter rundt luftekanalene som var litt vriene å få inn så tror den ene har nappet av ledningen til bryteren. Det neste er den cruisekontrollen. Byttet jo hele bryteren til ny uten at det hjalp så må sjekke den modulen som styrer rallamikken. Vil gjerne ha dette i orden (irriterer meg på alt som ikke virker). Firhjulskontroll må også gjøres skikkelig, jeg tok den jo bare selv i verkstedet men det største problemet er at jeg har en eller annen slakk i motor/drivverk-opphenget. Om jeg gir litt kjapt gass eller slipper gassen for så å gi raskt gass igjen så merker jeg, og hører, en bevegelse i hele drivverket. Merkes som en forsinket nykk/rykk. Om jeg gir sakte gass og lite pådrag så merkes ingen ting men om jeg fks kjører i gang raskt eller slakker av for en fartsdemper for så gi gass igjen så merkes det godt. Begge bakre girkasseoppheng er nye, har sjekket fremre senterdemper, den er fast og fin. Hvordan kan man sjekke motorfestene om disse er bra. Klarer jo ikke å rugge på motoren da den er for tung. Tips mottas med takk på hva jeg bør sjekke eller hva som er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Litt update. Har kjørt bilen lite men fungerer utmerket. Fikk en god vask i helgen.

y81gO8.jpg

Var litt spent på coatingen jeg har brukt på bremsedelene men det ser ut som det funker greit men det må påføres to gode strøk.
LGuJbP.jpg

Har tenkt å gjøre litt småtterier i løpet av vinteren så det blir trolig en eller flere updates i løpet av vinteren. Må bla finne ut av den driverksslakken og så skal jeg bytte girolje. Noe lakkfiks må jeg også gjøre men alt dette er jo kosejobb i forhold til det som ble gjort forrige vinter :)

Hvorfor virker ikke direkte IMG bildelenker lenger da :zip-it.fw: Fryktelig tungvint å legge inn hptts-linker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår