quattro75 Skrevet August 12, 2020 Rapporter Share Skrevet August 12, 2020 Hei. Radiator nedre del er kald og nedre kjøleslangen er kald. Mistenker sterkt termostat. Den ble byttet sammen med regreim for to mnd siden av en mekaniker. Er det mye jobb å bytte på disse motorene? Må man av med reima. Eller kan man få ut termostat uten å fjerne regreim? Finnes det en video på YouTube med forklaring? Gjelder en Audi 100 c4 2.6 1993 modell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 12, 2020 Rapporter Share Skrevet August 12, 2020 Scroll ned, du trenger ikke gjøre alt her siden registerreim ikke skal byttes. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattro75 Skrevet August 17, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2020 Fant ut av det, det var luft i kjølesystemet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattro75 Skrevet August 22, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2020 Hei. Har en Audi 100 c4 2.6 1993 modell. Jeg skrev innpå her angående problemer med kjøling. Det viste seg at det var luft i kjølesystemet. Jeg parkerte bilen med fronten høyere opp og skrudde opp lokket til ekspansjonstanken og satte varmen på fult på nivå en. Det kom masse bobler og etter hvert ble nederste kjøleslangen veldig varm og kjølevifta startet, men det er nok mer lufting som må til. Er vel noe lufteskruer som jeg ikke vet om så jeg tar den på møller for å få det helt i orden. Tar litt for lang tid før kjølevifta starter så er nok mer luft i systemet. Feks etter en kjøretur og kjøre opp en lang bratt bakke opp til meg så må bilen stå i minst 5 min på tomgang før kjølevifta starter og det har ikke de andre bensin bilene jeg har hadt gjort, dem har startet med en gang så det henger igjen litt luft i kjølesystemet enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 23, 2020 Rapporter Share Skrevet August 23, 2020 Luftehull på slange som går inn til varmeregister, lite hull litt innpå på slangen, trekk slange litt av slangestuss og du åpner for lufting. Ta av deksel bak torpedovegg og du ser slange med hull. Igjen, ikke nødvendig å starte en ny tråd hver gang du spør - så lenge problemstilling er den samme. Slo de derfor sammen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 23, 2020 Rapporter Share Skrevet August 23, 2020 xr4ti reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattro75 Skrevet August 28, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2020 Takker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.