Gå til innhold

Mondeo 1,8 bensin 2001 vil ikke starte . Bare på startgass


jens-kristian

Anbefalte innlegg

Hei. Dukket opp et problem i dag da jeg skulle bruke bilen. Det jeg har funnet ut er at den ikke får bensin. Dvs noe er galt med tilførselen. (bensinen). Det jeg lurer på er om bensinpumpen er gåen eller om det er et rele som styrer pumpen som kan være defekt. Noen som vet hvor dette sitter på en mondeo 2001 1,8 Bensin? Jeg har tatt av drivstoffilteret og prøvd å starte den. Det kommer ikke noe bensin i det hele tatt ut av slangen.  Tenningen på bilen fungerer fint dersom jeg spruter startgass inn i luftfilteret. Da fungerer det i 3 sek. Håper noen vet hvor drivstoffpumperele sitter på min mondeo så jeg kan måle det ut. Litt usikker på om dette er et langt rele . Kanskje noen har et bilde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det er 5 ledninger som jeg kan måle på. Har nesten hele pumpa ute via baksetet. Vet det er en itergrert tankmåler i enheten. Kan det også være en trykkbryter tilknytning pumpa som kan være gåen? Skal prøve å måle på pumpa når tenningen er på. kan vel enklest måle på kontakten til enheten men er usikker på hvilke ledninger som går til den?

Regner med at det holder at tenningen er i stillingen på så alle lampene lyser i dashen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er tykkere ledninger på de to som går til pumpa og tynne på de til tankmåler. Normalt går pumpa 1-2 sekunder når tenning slås på, for så å gå av frem til du prøver å starte. Du bør derfor måle akkurat når tenning slås på og/eller når du kjører startmotor.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det har nok gått utover pumpehuset. Noe i alle fall. Kjøper jeg brukt så kan det fort være noe etter hvert vel. Er litt usikker. Men mekonomen selger komplett til ca 3500.

Lurer på om det blir en ny. Jeg er veldig usikker da jeg har vært inne på tanken og skrote den men den er godkjent til mars neste år. Jeg er veldig i tvil på hva jeg skal gjøre for å si det slik. Kan jo selfølge lig ta ut den nye pumpa dersom jeg vraker bilen. Enkelt det og selge den videre. Men jeg er i stor tvil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår