Gå til innhold

Suzuki xl7 2007mod med et pussig startproblem

Ranger emnet


karsktoppen

Anbefalte innlegg

Hei Nightking, eller andre suzuki eksperter. 

Denne har en rhw 2.0 motor som ikke starter fra 0 grader og videre ned på minussiden, Starter lett når det er plussgrader. Starteren går å kinner men motoren tenner ikke. Etterhvert har jeg funnet ut at å tømme ei bøtte med glovarmt vann nedover motoren i område ved galleriet hjelper. Dette må jeg gjøre hver gang det er kuldegrader, og da starter den lett og går fint på tomgang. Jeg forstår ingenting, tips mottas med takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ett "kjent" problem. Problemet er gjerne sammensatt. Det blir for lite dieseltrykk under start. Og vil dermed ikke starte. Det er gjerne ikke alltid bare en ting som gjør at du mister dieseltrykket ved start. Det kan være lekkasje i en eller flere dyser. 

Men det er også som regel ett problem at dieseltrykkregulator på pumpa henger i kulda. Mange skifter bare eller overhaler diesel høytrykkspumpa, så starter den igjen, for da klarer den å bygge opp nok trykk til å starte. Du kan lese av trykket med tester, mens du kjinner for å se hvor høyt dette er. Du må ha 150bar eller for å få startet. Er den under dette så problemet sannsynligvis det jeg nevner over her :) Så når du heller varmt vann over pumpa så får den opp trykket slik at den starter :)

Vet du får overhalingskit på ebay. Ligger vel noen andre tråder her om det mener jeg..

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey skjønner, kanskje lurt å begynne med å skifte trykkregulatoren først da, Og fortsette med pumpa hvis det trengs etterpå. Har målt returmengden fra dysene og det er lavt og jevne verdier, så tror dysene er greie. Jeg har også skiftet den(tror den benevnes temp.føler) som er montert under galleriet, en svart plastdings med diesel inn/ut og en el.kontakt på. Jeg vet ikke hva den gjør, men problemet ble heller ikke borte da. Men Tusen takk for god hjelp, skal se hva jeg får til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår