Gå til innhold

Golf 7 , bagasjeluke og ryggekamera sluttet å virke.

Ranger emnet


epseh

Anbefalte innlegg

Som topic antyder så har bagasjeluken på min Golf 7 GTE 2017 modell sluttet å virke. Dvs kamera spretter ikkje ut og bagasjeluke går ikkje opp, da låsen ser ut til å ha sviktet i låst posisjon.

Har garanti og alt så det skal nok ordne seg men er det noken som har noen formening om hva som kan ha gått gale?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du låser/låser opp, hører du om det er lyd i lånekassa i bakluka?
Hvis du bruker midtre knapp på nøkkel, får du da åpnet bakluka?

Jeg tipper på feil i selve "emblemet", antageligvis feil på motor, som fort kan ha oppstått pga. frostspreng.
Kan gjerne leses ut feilkode på dette, hvis det er en slik feil.  

Bare å ta kontakt med lokale VW verksted, ingen tvil om at det er en garantisak.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knapp på nøkkel, både vanlig "åpne" og bagasjelukeknappen har ingen effekt for bakluke. Alle andre dører og ladeluke virker som det skal.

Ingen feilkoder eller varsler i bil.

Kan nevnes at eg vasket bilen rett før dette ble oppdaget og at luken virket dagen før. Men det er godt med plussgrader her eg bur så virker rart om det skulle være frost relatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Ryggekamera virker ikke lengre. Deksel åpner seg ikke slik at kamera kommer frem. 
kan heller ikke bruke åpneren i bakluken for å åpne bakluken, må bruke nøkkel for å åpne. 
ser at når jeg setter bilen i Revers og plukker frem kamera manuelt så virker selve kamera. 
noen som har gode tips eller forslag. Evt hvor jeg kan få fikset dette i bergensområdet. 
gjelder en golf 2015, og garantien har gått ut

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 1 year later...
På 3/6/2021 den 11:35 AM, Lgh skrev:

Ryggekamera virker ikke lengre. Deksel åpner seg ikke slik at kamera kommer frem. 
kan heller ikke bruke åpneren i bakluken for å åpne bakluken, må bruke nøkkel for å åpne. 
ser at når jeg setter bilen i Revers og plukker frem kamera manuelt så virker selve kamera. 
noen som har gode tips eller forslag. Evt hvor jeg kan få fikset dette i bergensområdet. 
gjelder en golf 2015, og garantien har gått ut

 

Hei;

Har eksakt samme feil. Fant du ut av dette?

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår