Willuminati Skrevet Mai 3, 2019 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2019 Hei! Brukte 18 L bensin på 48 km kjøring (landevei). Hvor ville dere begynt med å feilsøke? Audi a6 c5 1998 2,4L quattro automat. Går veldig friskt, men litt kjipere trøkk i lave hastigheter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 3, 2019 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2019 Altså nesten 4 liter per mil? Er alvorlig mye, så mye at motor vil yte langt fra optimalt. Burde da komme opp varsellampe på motorfeil, gjerne generert av lambda. Min første tanke er defekt lambda. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willuminati Skrevet Mai 3, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2019 1 time siden, Quattro73 skrev: Altså nesten 4 liter per mil? Er alvorlig mye, så mye at motor vil yte langt fra optimalt. Burde da komme opp varsellampe på motorfeil, gjerne generert av lambda. Min første tanke er defekt lambda. Litt derfor jeg synes det er merkelig. Bilen går som et olja lyn, men bruker mye. Gir ingen mening i min bok. Får man opp evt defekt lambda på VAG? Tusen takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 3, 2019 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2019 Start med diagnose, gjerne logg lambdaverdi med VCDS om mulig. Willuminati reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 3, 2019 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2019 Syns dette kan høres mer ut som en lekkasje jeg. Sett etter tegn på lekkasje? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willuminati Skrevet Mai 3, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2019 1 minutt siden, Jesper1201 skrev: Syns dette kan høres mer ut som en lekkasje jeg. Sett etter tegn på lekkasje? Er ung og rimelig fersk innenfor skruing, men har tilgang på mye forskjellig av verktøy. Ikke funnet tegn til lekkasje når bilen står stille. Kanskje litt vanskelig å sjekke med bilen i gang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willuminati Skrevet Mai 3, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2019 1 time siden, Quattro73 skrev: Start med diagnose, gjerne logg lambdaverdi med VCDS om mulig. Tusen takk for tips! Skal prøves. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 4, 2019 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2019 12 timer siden, Jesper1201 skrev: Syns dette kan høres mer ut som en lekkasje jeg. Enig, kom ikke på det. Med slikt enormt forbruk - og motor går bra, så høres det mest sannsynlig ut. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mai 4, 2019 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2019 Om bilen bruker mye bensin så kan jeg tenke meg at det er lekkasje en plass. Rundt manifold eksos der det ligg en plass, kan hende på lamda og Prøv å feilsøke med gass rundt det området Feilkode som kan ligge inne uten at motorlampen lyser er denne. 16555 - Fuel Trim; Bank 1P0171 - 006 - System Too Lean. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willuminati Skrevet Mai 4, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2019 5 timer siden, opel astra skrev: Om bilen bruker mye bensin så kan jeg tenke meg at det er lekkasje en plass. Rundt manifold eksos der det ligg en plass, kan hende på lamda og Prøv å feilsøke med gass rundt det området Feilkode som kan ligge inne uten at motorlampen lyser er denne. 16555 - Fuel Trim; Bank 1P0171 - 006 - System Too Lean. Tusen takk! Da skal jeg gi det et forsøk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Coltaine Skrevet Mai 4, 2019 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2019 Kan være lurt å sjekke rundt påfyllingsslangen på bensintanken også, at det ikke er noe slangeklemmer eller noe der som har gått av. Vil da normalt kun lekke om det er over halv tank. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg