Coltaine 3 Report post Posted March 9 Hei, skal muligens bytte kløtsj på en Audi 100 quattro 2.3l. Er det noen her som har gjort dette før? Tenker da på om man må ut med traverser, stikkaksler, helt ut med girkassa osv. Er det noen kjempesære spesialverktøy osv. Har tilgang til bilverksted, men er lastebilverksted, så har ikke løftesøyler som løfter på ramma, kun under hjulene. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Quattro73 186 Report post Posted March 9 Drivaksler og mellomaksel må av, etterpå kommer du til alt uten større demonteringer. Mulig midtre eksos må demonteres. Du må bygge noe under motor når girkasse løsnes, dette da motor henger også henger etter girkassen. Aldri la girkassens vekt hvile på aksel inn i lamell/svinghjul. 1 Coltaine reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Coltaine 3 Report post Posted March 9 Ok, så løsner bare mellomaksel fra diffen da, eller må de helt ut? Kommer vel ut en skvett olje også da sikkert? Skrur ikke så mye på personbil, men husker at det var sånn på en Fiesta jeg holdt på med for årevis siden. Egentlig litt skeptisk til å ta jobben, ser i grunn for meg at det blir mer plage enn det er verdt, gammel bil, gnien eier osv. :P Quote Share this post Link to post Share on other sites
Quattro73 186 Report post Posted March 9 Guide for S4C4, temmelig likt. http://12v.org/urs/ClutchReplacement.pdf 1 Coltaine reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Coltaine 3 Report post Posted March 9 Takker! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Quattro73 186 Report post Posted March 9 En til, kort oppsummert ;) https://www.audiworld.com/forums/audi-original-s-cars-25/replacing-clutch-1995-audi-s6-2850748/ 1 Coltaine reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites