180B SSS Skrevet Januar 28, 2019 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2019 Golf V 2005 1.4 bensin. Strømmen forsvinner fra batteriet, målt forbruk når bilen står parkert er 0,65 til 0,85 amper, mener ikke dette er nok til at bilen ikke starter om morgenen. Klarer ikke å finne feilen. Har sjekket batteriet med helt ny belastningstester fra Biltema, den viser god kondisjon på batteriet. Noen som kan komme med tips. MVH. Lennart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 28, 2019 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2019 Det trekkes uten tvil for mye strøm om du måler 0.65-0.85A. Sikker på at ikke noe står på når du måler, som lys innvendig e.l.? Dersom ja, mål strømmen mens du trekker ut en og en sikring, og hele tiden følger med om/når strømtrekket faller. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
180B SSS Skrevet Januar 28, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2019 9 minutter siden, Quattro73 skrev: Det trekkes uten tvil for mye strøm om du måler 0.65-0.85A. Sikker på at ikke noe står på når du måler, som lys innvendig e.l.? Dersom ja, mål strømmen mens du trekker ut en og en sikring, og hele tiden følger med om/når strømtrekket faller. Ja det har jeg testet, sikring nr. 3 i motorrommet går til disse forbrukerene: (J393 - Convenience system central control unit V217 - Front passenger side wiper motor (from May 2005) Not assigned (from November 2005)) da faller forbruket til 0.00. Trekker 0.65 med dørene låst og 0.85 med dørene åpne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 29, 2019 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2019 Når du sier dørene låst, har du da også «vippet» igjen panserlås, slik at BCM tror panser er lukket? Hvis du ikke gjør det vil heller ikke strømtrekket legge seg ned. Har ikke sirkringsoversikt og koblingsskjema foran meg, men hvis du tar av alle kontakter på BCM, detter strømtrekket da? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
180B SSS Skrevet Januar 30, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2019 16 timer siden, Jesper1201 skrev: Når du sier dørene låst, har du da også «vippet» igjen panserlås, slik at BCM tror panser er lukket? Hvis du ikke gjør det vil heller ikke strømtrekket legge seg ned. Har ikke sirkringsoversikt og koblingsskjema foran meg, men hvis du tar av alle kontakter på BCM, detter strømtrekket da? Jeg er ikke helt sikker på hva forkortelsen BCM står for men panseret har vært åpent hele tiden. Jeg skal gjøre ett forsøk med panser låst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
180B SSS Skrevet Januar 30, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2019 Nå har jeg testet med panseret lokket og det er samme forbruket, 0,67 A. 1 time siden, 180B SSS skrev: Jeg er ikke helt sikker på hva forkortelsen BCM står for men panseret har vært åpent hele tiden. Jeg skal gjøre ett forsøk med panser låst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 30, 2019 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2019 BCM betyr «Body Control Module», eller på godt norsk komfortmodul. Sitter over pedalene. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
180B SSS Skrevet Januar 30, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2019 Takk for opplysningen, jeg googlet det og fikk svar der men problemet er ikke løst :-( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 30, 2019 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2019 Hvilken størrelse har sikringen som strømtrekket er på? Hvis det er hovedsikringen for BCM så er det en sjans for at selve BCM’en er problemet, men det bør feilsøkes får den skiftes. Hvis du setter sikring tilbake igjen, går strømtrekket straks opp igjen, eller tar det noe tid evt. tenning av/på? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 30, 2019 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2019 Hmmm. En ting til, forsket på samme sak tidligere, da på en TT. Høyt strømtrekk, som går ned til langt under akseptabelt, et par minutter etter at dører er lukket og låst. Altså, ikke ta hensyn til det du måler før det har gått noen minutter. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
180B SSS Skrevet Januar 31, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2019 16 timer siden, Quattro73 skrev: Hmmm. En ting til, forsket på samme sak tidligere, da på en TT. Høyt strømtrekk, som går ned til langt under akseptabelt, et par minutter etter at dører er lukket og låst. Altså, ikke ta hensyn til det du måler før det har gått noen minutter. Takk for opplysningen, jeg googlet det og fikk svar der men problemet er ikke løst :-( Takk for ny info. Har testet over 20 timer, startet med toppladet batteri, strømtrekket var hele tiden 0,67 A. Etter 20 timer så var batteriet nede på 11,5V, 74AH batteri. Dette er ett vedlikeholds fritt batteri så jeg får ikke målt syrevekta. Har testet batteriet med belastningsmåler og det er bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
180B SSS Skrevet Februar 3, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2019 På 1/30/2019 den 9:42 PM, Jesper1201 skrev: Hvilken størrelse har sikringen som strømtrekket er på? Hvis det er hovedsikringen for BCM så er det en sjans for at selve BCM’en er problemet, men det bør feilsøkes får den skiftes. Hvis du setter sikring tilbake igjen, går strømtrekket straks opp igjen, eller tar det noe tid evt. tenning av/på? Sikringen er på 20A. I sikringsoversikten for bilen står det at den er til åpning av tanklokket men den er til mere. Fjernkontrollen til dørene virker ikke men dørlåsene virker ved betjening fra bryter på døren. Det er forøvrig F4 i motorrommet. Strømtrekket går straks opp igjen når sikringen settes tilbake, tenningen av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
180B SSS Skrevet Februar 3, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2019 På 1/30/2019 den 10:57 PM, Quattro73 skrev: Hmmm. En ting til, forsket på samme sak tidligere, da på en TT. Høyt strømtrekk, som går ned til langt under akseptabelt, et par minutter etter at dører er lukket og låst. Altså, ikke ta hensyn til det du måler før det har gått noen minutter. Ja jeg har testet med lukket panser og ventet i timesvis, strømtrekket er der hele tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 4, 2019 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2019 Skal se om jeg har koblingsskjema for bilen din hjemme så kan jeg se hva som går på den kretsen. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
180B SSS Skrevet Februar 6, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2019 På 2/4/2019 den 5:06 PM, Jesper1201 skrev: Skal se om jeg har koblingsskjema for bilen din hjemme så kan jeg se hva som går på den kretsen. Det hadde vært flott :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.