Gå til innhold

180B SSS

Bruker
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 180B SSS

  • Bursdag 01/31/1950

Contact Methods

  • Bosted
    Hadeland

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

180B SSS's Achievements

  1. Takk for svar. Ja det er nok den føleren, men den ser ikke helt lik ut. Kjøpt hos Nissan. Nå skal jeg først bytte temperaturføleren, så får vi se. Det er ingen feilmeldinger i systemet. Problemet er aldri der når motoren er kald og bare sporadisk når motoren er varm, så ha diagnoseverktøy tilkoblet når problemet er der er litt vanskelig. Registerkjedet kan være en årsak ja, hører ingen ulyder. Har snakket med flere Nissanverksteder, ingen kan gi meg noe klart svar uten den følerern som er skiftet. Mvh. Lennart
  2. Det er denne type motor jeg har.
  3. Tusen takk, får prøve å bytte denne :-) Dette må være bildet av bensinmotoren, min motor ser ikke slik ut. Finner en føler som sitter i topplokket over dieselpumpa, kan det være den?
  4. Tusen takk, får prøve å bytte denne :-)
  5. Motoren går rundt på starteren som bare f.... motoren starter etter en tids kjøring på starteren med full gass. Tempsensoren kan jeg tro på, hvor finner jeg den, har kikket litt men kunne ikke se den noen sted.
  6. Nissan xtrail t30 2006 2.2 DCI. 194000 km. Motoren er veldig vanskelig å starte når den er varm, typisk stått 5 - 30 minutter. Har skiftet ventilen som sitter på dieselpumpa, vet ikke hva den heter, uten at det ble noe bedre. Har slitt med problemet ett års tid. Starter helt normalt når den er kald, selv om vinteren. Nytt dieselfilter, nye glødeplugger og nytt batteri. Noen som kan hjelpe? Mvh. Lennart
  7. Ja jeg har testet med lukket panser og ventet i timesvis, strømtrekket er der hele tiden.
  8. Sikringen er på 20A. I sikringsoversikten for bilen står det at den er til åpning av tanklokket men den er til mere. Fjernkontrollen til dørene virker ikke men dørlåsene virker ved betjening fra bryter på døren. Det er forøvrig F4 i motorrommet. Strømtrekket går straks opp igjen når sikringen settes tilbake, tenningen av.
  9. Takk for opplysningen, jeg googlet det og fikk svar der men problemet er ikke løst :-( Takk for ny info. Har testet over 20 timer, startet med toppladet batteri, strømtrekket var hele tiden 0,67 A. Etter 20 timer så var batteriet nede på 11,5V, 74AH batteri. Dette er ett vedlikeholds fritt batteri så jeg får ikke målt syrevekta. Har testet batteriet med belastningsmåler og det er bra.
  10. Takk for opplysningen, jeg googlet det og fikk svar der men problemet er ikke løst :-(
  11. Nå har jeg testet med panseret lokket og det er samme forbruket, 0,67 A.
  12. Jeg er ikke helt sikker på hva forkortelsen BCM står for men panseret har vært åpent hele tiden. Jeg skal gjøre ett forsøk med panser låst.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår