Subarualltheway Skrevet Desember 31, 2018 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2018 Har en 2010 Subaru Legacy 2,0 D som av og til har begynt å bli vrang å få i 3 gir (tror jeg har fått den i gir, men virker som den spretter ut når jeg slipper clutchen). Dette er kun når jeg girer fra 2 til 3 og ikke hver gang, kun av og til. Bilen har gått 234' og det er ikke byttet clutch eller noe sånt på den. Jeg har eid den i 4,5 år og var gått 80' når jeg kjøpte den. Har blitt sånn i det siste. Noen som vet hva dette kan være? Er helt blank når det gjelder å skru sjøl, så må nok inn på verksted for å fikse det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 31, 2018 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2018 Slakk/slitasje i giroverføring? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Subarualltheway Skrevet Desember 31, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2018 Som sagt så har jeg null peiling på skruing, så alle tips tas i mot med glede ettersom jeg må bruke et verksted som kan dette. Noen som har peilig på ca pris ved en overhalling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 31, 2018 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2018 Normalt, hopper den ut av gir ved belastning, så er den ikke helt i gir. Et verksted vil ila maks en time kunne si nøyaktig hva som er galt. Fra min side blir det antagelser, mens et verksted løfter opp bilen og verifiserer. Etterpå kan de komme med pristilbud, så sant det ikke er en bagatell de kan utbedre der og da ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Subarualltheway Skrevet Mars 19, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2019 Hadde bilen på 240000 km service nå og giroverføringen er ok i følge verksted. Skifta olje, men problemet ble ikke noe bedre. Verksted anbefaler å bytte kasse (brukt) og clutch. Høres ikke billig ut og avventer pris nå. Noen som har erfaringer med dette? Eventuelt kanskje like greit å bytte bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 19, 2019 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2019 Vet du om det ble forsøkt å justere giroverføringswire? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Subarualltheway Skrevet Mars 19, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2019 Nei, jeg vet ikke noe annet enn at det står at det ikke er noe galt med giroverføringen. Må kassa ut for å justere denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 20, 2019 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2019 Nei, giroverføring kan byttes og justeres uten annen demontering. Som jeg skrev tidligere høres det ut som slitasje eller feiljustering på giroverføring. Er wirer på din bil, og vil tro et oppegående verksted enkelt kan konkludere eksakt hva som er galt - dog har du nå opplevd noe annet - så sant de ikke har rett i at overføringen er i orden... Legger med bilde som viser giroverføringen på din bil, er hvertfall fra en '10 Legacy. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 20, 2019 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2019 Fult mulig med et problem inne i girkassa, men i 99% av tilfellene så pleier ikke et problem med sjaltegafler eller drev å være sporadiske. Jeg tipper på slitasje i giroverføring, slik at du enten ikke får lagt inn gir korrekt/helt, eller at du «bommer». Men, jeg har ikke sett bilen, så selvfølgelig kan verkstedet ha rett, men dessverre er det fryktelig mye dårlig arbeid rundt om, og mange mekanikere «gidder ikke» (eller mangler kunnskapen) til å kunne feilsøke på problemer. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Subarualltheway Skrevet April 6, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2019 Fremdeles litt rådvill. Subaru på Hønefoss tror at problemet er inni kassa, på Storgata Bil i Hønefoss mener de at clutchen er gåen og broren min som bor i Sverige har sjekket med Subaru i Uddevalla og de tror at det kan være noe med wire til giret. Dette avviser de to andre verkstedene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg