Jump to content
Bilforumet.no

Subarualltheway

Bruker
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

  1. Fremdeles litt rådvill. Subaru på Hønefoss tror at problemet er inni kassa, på Storgata Bil i Hønefoss mener de at clutchen er gåen og broren min som bor i Sverige har sjekket med Subaru i Uddevalla og de tror at det kan være noe med wire til giret. Dette avviser de to andre verkstedene.
  2. Nei, jeg vet ikke noe annet enn at det står at det ikke er noe galt med giroverføringen. Må kassa ut for å justere denne?
  3. Hadde bilen på 240000 km service nå og giroverføringen er ok i følge verksted. Skifta olje, men problemet ble ikke noe bedre. Verksted anbefaler å bytte kasse (brukt) og clutch. Høres ikke billig ut og avventer pris nå. Noen som har erfaringer med dette? Eventuelt kanskje like greit å bytte bil.
  4. Som sagt så har jeg null peiling på skruing, så alle tips tas i mot med glede ettersom jeg må bruke et verksted som kan dette. Noen som har peilig på ca pris ved en overhalling?
  5. Har en 2010 Subaru Legacy 2,0 D som av og til har begynt å bli vrang å få i 3 gir (tror jeg har fått den i gir, men virker som den spretter ut når jeg slipper clutchen). Dette er kun når jeg girer fra 2 til 3 og ikke hver gang, kun av og til. Bilen har gått 234' og det er ikke byttet clutch eller noe sånt på den. Jeg har eid den i 4,5 år og var gått 80' når jeg kjøpte den. Har blitt sånn i det siste. Noen som vet hva dette kan være? Er helt blank når det gjelder å skru sjøl, så må nok inn på verksted for å fikse det.
  6. Da har endelig Ring Auto service AS på Hønefoss fått drag i bilen igjen. Hva som gjorde susen vet jeg ikke helt sikkert, men de renset Map sensor som var veldig gjensotet, skiftet luftfilter som var full av dritt (spørs om det ble gjort på forrige service) resatt oil dilutiom og skiftet slange mellom intercooler og gasspjeld. Etter dette har bilen fungert perfekt. :-)
  7. Takker for svar. Har vel nå vært innom samme merkeverksted 4 ganger hvor de har prøvekjørt, kjørt diagnose og hatt på diverse rensemiddel uten at det har hjulpet. I tillegg har partikkelfilterlampa nå begynt å blinke selv om jeg har kjørt bilen hardt på 2500-3000 rpm over lengre avstand (over 30 min). De fant ingen feil på diagnose nå heller og sotnivå på filteret var kun på 2% hevdet de (vet ikke om dette vises på diagnose). Vurderer nå å prøve et annet Subaru verksted som jeg har hatt god erfaring med tidligere.
  8. Er det stor jobb for verksted å rense innsuget hvis det er dette som er problemet? Diagnose viste ingen feil og ingen varsellamper som lyser så da virker vel egr ventilen?
  9. Tror du det kan hjelpe som verkstedet sier med å kjøre et par tanker med rensemiddel før det blir borte? Føler jo at verkstedet famler litt i blinde her
  10. Stadig vekk som motoren får dratt seg ut til 4500-5000 i hvert fall. Hehe.
  11. Stemmer egentlig det, men jeg fikk beskjed av verkstedet om å kjøre den litt hardt etter at de fylte på rensemiddel for partikkelfilter. Prøve med litt alron i tillegg og se hvordan det går resten av ferien. Takk for gode råd
  12. Den prosessen med å ha høyt turtall for å få varme er egentlig bortkastet, for det har ingen innvirkning på en evt. koksing i innsuget, hadde du derimot hatt problemer med sot i eksosen er det delvis riktig. Gjorde det fordi varsellampa for partikkelfilter lyste et par ganger. Dette ble ihvertfall borte. Hva med å tilsette litt Alron dieseltilsetning?
  13. Takker for svar. Jeg har forsøkt å kjøre bilen i motbakke med 3000 rpm i et kvarter 2 ganger uten at det har hjulpet. Jeg har også vært innom merkeverksted som har prøvekjørt bilen og kjørt diagnose for å sjekke om bilen har kjørt egne renseprogram og sjekke for feilmeldinger uten at de har funnet noen feil. Verkstedet helte på ekstra rensemiddel for dyser o.l. og ba meg om å kjøre et par tanker for å sjekke om det ble borte. Så langt har det ikke hjulpet, men har ikke kjørt så mye siden det ettersom jeg har vært på ferie. Tenkte å ta noen langturer med litt turtall på motoren for å kjøre den skikkelig varm. Byttet egr ventil i februar i fjor og hadde ikke disse problemene da, men varsellamper som lyste som du beskriver. Dette har jeg ikke nå.
  14. Byttet EGR ventil i februar 2015 og håper at den holder lenger enn det. Ser da fra mail til verksted om at flere lamper lyste for å varsle om feil. Dette har jeg ikke nå. Kan ikke huske at jeg hadde nøkking slik som jeg har nå, men skal få verksted til å sjekke det. Takker for tipset da jeg absolutt ikke har peiling på dette. Flere som har noen innspill så tar jeg gjerne i mot dette.
  15. Har en 2010 modell Subaru Legacy 2,0 tdi som fusker når jeg holder jevn gass ved ca 2000 rpm. Har forsøkt med rensemiddel for drivstoff og for partikkelfilter som jeg kjøpte hos Subaru forhandler ettersom lampen for tett partikkelfilter lyste et lite øyeblikk for et par dager siden helt til jeg holdt 2500-3000 rpm i ca 10 min. Da slukket lampen, men fremdeles så fusker den ved konstant 2000rpm. Dette skjedde etter at jeg hadde fylt diesel og lurer på om det kan ha kommet vann på tanken. Noen som har noen fornuftige tanker om dette og hva jeg kan bruke for å bli kvitt vann på tanken ettersom jeg ikke skal bruke kondensfjerner.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.