santonse Skrevet Juli 13, 2018 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2018 Hei Opelfolk, mitt første innlegg. Jeg har en Opel vectra 2005 modell med elektrisk bakluke. Idag ville den plutselig ikke åpne seg og jeg måtte til med skrujern for å bruke nødåpneren. Det er en gul kontakt med fire plugger som er montert på motoren og tre av de er pluss (strøm til lys, strøm til noe annet og strøm til selve motoren for å åpne luken) På den gule kontakten er det merket med tall 1 og 3 på forsiden og 2 og 4 bak, 1 er brun og sannsynligvis minus? jeg målte alle pluggene og de ga strøm foruten om den sorte ved siden av den brune, altså nummer 3. er det noen som har multimeter og kan måle om denne har strøm i seg? Jeg mistenker at det er et brudd ett eller annet sted. Og om den skal ha strøm kontinuerlig så kan jeg vel strengt tatt legge opp en ny kabel til denne? Håper på hjelp.. kjedelig å laste bagasje fra baksetene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 25, 2018 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2018 https://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?97509-Boot-wont-open Her kan du lese litt mer om problemet. Har aldri vært borti elektrisk bakluke, så kan ikke veilede deg noe særlig på det. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
santonse Skrevet Juli 26, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2018 Jeg fant ut at det var sensoren i selve håndtaket som var ødelagt. I mangel på ny del lekte jeg Petter smart og fikk fikset det inntil jeg kommer hjem fra ferie. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aqua65 Skrevet August 17, 2023 Rapporter Share Skrevet August 17, 2023 Husk denne bakluken funger ikke når bilen er oppstartet , sjekket alle sikringer / releer ? på venstre side bak den luke i bagasjerommet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg