ultra49 Skrevet Juni 21, 2018 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2018 Er tom for ideer nå. :-( Bilen starter lett når den er kald, men lite futt i. Når jeg tar ut tennkabelen til sylinder nr. 4 fra høre er det ingen forskjell på motorgangen. Ingen sot på pluggenAlle pluggene har gnist, men har byttet til nye og nye pluggledningen bare for å se om det er forskjell, men det var det ikke. Kompresjon er lik på alle sylindrer 225 psi, bensintrykket er på 40 psiHar byttet pakningene på alle injektorene å testet de. Byttet plass på de også, men 4 sylinderen vil ikke tenne. Når motoren er varm er den veldig vanskelig å få start.Det står en B5252S R5 2.5L i bilen. KM.stand 157000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 22, 2018 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2018 Har du gnist og bensin på/til sylinder 4? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultra49 Skrevet Juni 27, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2018 Hei.. Ja, alt er som det skal etter min fornuft. :-) Også testet med røykmaskin for å utelukke falskluft Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 27, 2018 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2018 Du kan ikke ha gnist, bensin og kompresjon og fortsatt ha misfire. Hvis du kan garantere at kompresjon er tilstede så mangler du enten gnist eller bensin. Har du alle tre, må du ha en/fler vraka løftere og/eller kamaksel. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultra49 Skrevet Juni 27, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2018 Hehe.. Har alt. Kommer akkurat fra bil i nord verkstedet her, og de har samme status som meg. De har testet alt, og kommet frem til det samme som jeg. Så skjønn det dem som kan :-) Har ikke hatt oppe toppdekselet. Mister den ikke kompresjon hvis løftere er defekt?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 27, 2018 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2018 Hvis løfteren er defekt vil ventilen(e) være lukket. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultra49 Skrevet Juni 27, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2018 Da vil det jo vises på kompresjonen på den sylinderen?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 27, 2018 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2018 Nei, ikke når ventilene er lukket. Sier ikke at det er det som har skjedd, men så lenge du/verkstedet sier at alt i forbrenningstakten er iorden, må det være mekanisk. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultra49 Skrevet Juni 29, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2018 Takk for alle svar. Verkstedet har nå funnet ut at det er hjernen eller ledningene til den ene injektoren som er feil på. Kommer feile signaler inn til injektoren :-( Er det mulig å kjøpe brukt hjerne å sette i??? Det sies at det er en 98 mod motor B5252S R5 2.5L Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 29, 2018 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2018 Ergo, det har manglet bensin. Spurte om det ganske tidlig ;-) Ofte er det mulig med brukt hjerne men de må gjerne kodes. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.