Jump to content

Bakluke Suzuki Liana 2005 stasjonsvogn

Rate this topic

Strikkern
 Share

Recommended Posts

Svigermor har ikke brukt bakluka på sin Suzuki Liana 2005 stasjonsvogn på mange måneder. Nå sitter den fast som om "noe" holder låsehendelen fast i låsekassen!

Dette er noe jeg antar. Sentrallåsen virker på alle andre dører og nøkkelen vil ikke la seg vri rundt - bare halvparten av en kvart omdreining.  Vrir jeg hardere er jeg redd nøkkelen knekker i låsen.  Noen som vet hvordan jeg kan låse opp fra innsiden?

Hei. Du trenger ikke ødelegge noe. Det som skjer er at plastikk håndtaket har 2 stålpinner inn på hver side som ruster slik at håndtaket blir stående inne. Du låser bilen, så bruker du en liten skrutrekker og vipper den ut. Også låser du opp så får du opp luka. Men det må gjøre hver gang. 

Du må bytte det plastikkhåndtaket. Du kan også ta det ut og slå ut de stålpinnene og pusse/smøre de hvis håndtaket ikke er knekt :)

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By Petterpeders
      Hei.
      Er det noen som har peiling på hvor stor mansjettene skal være og hvor man eventuelt får tak i det? 
      Prøvd å kontakte verksted og suzuki forhandlere, men får ikke et ordentlig svar på hvordan mål som er på de mansjettene.
      Trenger mansjett foran, ytre på begge sidene.

takk for svar.
    • By L@sse
      Kjøpte feil luftfilter på nettet, jeg har en 2005 mod. Grand Vitara reg. sent i 2005. Dette luftfilteret passer til tidligere modeller samt Chevrolet.
      Selges for 100 kr.

kan sendes eller hentes i Lier eller Drammen eller i Valdres/Beito etter avtale.

• By Petterpeders
      Hei.

Har kommen over en suzuki baleno. Er ikke så bilkjent, men har lyst å bli bedre på å skjønne biler.

Trenger hjelp med å finne ut hvor jeg kobler av 4wd (hvis mulig) og hvor jeg finner viskosekobling. 
    • By Magda
      Jeg har en 2007 mod Corsa 1,2l. Bakluka går ikke å åpne. Vet noen om det finnes en nødutløser for bakluka? 
    • By Benedicte90
      Hei! Jeg har klart å miste reserve nøkkelen min. Chipen på original nøkkel min, er sånn halvveis ødelagt, og sist jeg brukte den gikk startsperren på bilen og ville ikke starte. Jeg har derfor ikke turt å bruke den nøkkel mer. Men nå står jeg her, eneste nøkkel jeg har igjen... Så jeg lurer på, om jeg tar ut chipen helt på nøkkel, vil start sperren komme på uansett da? Noen som vet hva det koster å lage en ny nøkkel uten chip? Er en 05 Mitsubishi colt. 
  • Populære emner nylig

• Recent Achievements

• Trulsp went up a rank
      Korporal
    • martinlol went up a rank
      Korporal
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy