engern Skrevet August 30, 2017 Rapporter Share Skrevet August 30, 2017 Har en 2006 modell Passat 1,9 TDI Reiste på jobb i dag tidlig som normalt, null problemer med bilen. Ferdig på jobb i dag og skal reise hjem. Bilen starter ikke for alt i verden. Vrir på tenningen og det går rundt men tenner ikke. Prøver igjen og igjen og igjen til batteriet til slutt tømmes. Har ikke hatt start vansker eller noe. Har en enkel diagnose dongel, Carista som jeg koblet til. Fant noen feilkoder. Crankshaft eller camshaft feil tror jeg den ene nevnte. Men jeg resatte alle feilkoder litt for fort så jeg fikk ikke med meg helt hva det sto. Etter ett par start forsøk tok jeg ny diagnose. Fant ingen feilkoder. Kan det være kamsensor eller veivsensor som plutselig dør sånn at bilen ikke starter? Eller hva annet kan det være? Fant denne videoen på YouTube, den er helt identisk til hvordan bilen var. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
engern Skrevet August 31, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2017 Fikk start på bilen etter xxx antall forsøk. Måtte bruke startkabler for og ha nok strøm til alle forsøkene det tok. Men diesel forbruk har økt fra 0,6l pr mil til 1,7l - 2,8l pr mil. Motor høres som går tungt og hele bilen har begynt å dirre på tomgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet September 1, 2017 Rapporter Share Skrevet September 1, 2017 Begynn med diagnose på den se hva som feiler den. Dette er samme symptomene som crankshaft sensor er dårlig lednings brudd eller defekt. Kan være tett oljefilter/dieselfilter om det ikke har vert byttet før. Maf/map sensor som er dårlig brudd på kabel defekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
engern Skrevet September 2, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2017 Har byttet kamakselposisjon sensor nå siden den kom opp soom feil på diagnose. Men det hjalp ingenting. Bilen starter fortsatt ikke. Slettet feilkoder og prøvde flere ganger og starte uten hell, Tok da ny diagnose og fikk opp feil på 3 glødeplugger og kamakselposisjon sensor igjen. Ingen varsellamper lyser i bilen heller. Oljefileter,dieselfilter,luffilter og pollenfilter ble byttet for 2 måneder siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 2, 2017 Rapporter Share Skrevet September 2, 2017 Du tar diagnose ETTER at du har forsøkt å starte, UTEN å skru av tenning i mellomtiden? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rachow Skrevet Desember 10, 2021 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2021 Hei, ser dette er noen år siden. Men fikk du fikset problemet? Jeg har en 06 Passat 1.9 tdi men akkurat samme problem. Bare jeg fikk svar på diagnose at det var en feil på dyse tre. Byttet pakning sett og bilen ble bedre. Men startet fort i gamle baner! Nå den siste uken har den vært meget trøblete! Og igår så prøvde jeg og starte den med full ladet batteri. Den hostet og harket og ville ikke starte. Holdte på til motoren plutselig stoppet. Nå når jeg setter nøkkelen i. Alt innvendig tenner på osv. men trør inn clutchen og dytter nøkkelen inn. Og ingenting! Hører ikke ett eneste knyst ifra motor rommet? Så nå er jeg fullstendig tom for ideer? Start rele eller sikring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg