Gå til innhold
Bilforumet.no

engern

Bruker
  • Innholdsteller

    117
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om engern

  • Rang
    Registrert bruker
  • Bursdag 07/11/1984

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    BMW 318 (E36)
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Yrke eller sivil status
    Samboer
  • Fylke
    Oppland

Contact Methods

  • Bosted
    Lena,Østre Toten
  1. Passat 1.9 TDI 2006 moel. Den har begynt og lugge eller "jukke" ved gasspådrag. Dieselforbruket har også doblet seg. Forbuksmåler viser også veldig økning. Tidligere var det knapt mulig og få den over over 0,6 på milen, men nå går den på 1,5 - 3.3 på milen. 1,4 hvis jeg triller ned en bakke o ved ett tilfelle viste den 9,99liter pr mil. Trodde det var luftmassemåler som var syndern da jeg fikk opp feilkoder for den på diagnose. Sletttet feilkodene og de kommer ikke igjen men feilen blir ikke borte. Har prøvd og rense luftmassemåler og skiftet til en splitter ny uten at det hjalp. Noen som har noen forslag på hva det kan være? Den går fint på tomgang, ingen uluder fra motor eller andre steder, ser ut til og skje uansett om bilen er varm eller kald. Kan kjøre helt normalt med den en stund så plutselig starter den og "jukke" i noen sekunder eller til man slipper opp gassen.Dieselforbruket har doblet seg minst siden den begynte med dette. Luftassemåler er det ikke feil på.
  2. engern

    Passat 1,9 starter ikke

    Har byttet kamakselposisjon sensor nå siden den kom opp soom feil på diagnose. Men det hjalp ingenting. Bilen starter fortsatt ikke. Slettet feilkoder og prøvde flere ganger og starte uten hell, Tok da ny diagnose og fikk opp feil på 3 glødeplugger og kamakselposisjon sensor igjen. Ingen varsellamper lyser i bilen heller. Oljefileter,dieselfilter,luffilter og pollenfilter ble byttet for 2 måneder siden.
  3. engern

    Passat 1,9 starter ikke

    Fikk start på bilen etter xxx antall forsøk. Måtte bruke startkabler for og ha nok strøm til alle forsøkene det tok. Men diesel forbruk har økt fra 0,6l pr mil til 1,7l - 2,8l pr mil. Motor høres som går tungt og hele bilen har begynt å dirre på tomgang.
  4. engern

    Passat 1,9 starter ikke

    Har en 2006 modell Passat 1,9 TDI Reiste på jobb i dag tidlig som normalt, null problemer med bilen. Ferdig på jobb i dag og skal reise hjem. Bilen starter ikke for alt i verden. Vrir på tenningen og det går rundt men tenner ikke. Prøver igjen og igjen og igjen til batteriet til slutt tømmes. Har ikke hatt start vansker eller noe. Har en enkel diagnose dongel, Carista som jeg koblet til. Fant noen feilkoder. Crankshaft eller camshaft feil tror jeg den ene nevnte. Men jeg resatte alle feilkoder litt for fort så jeg fikk ikke med meg helt hva det sto. Etter ett par start forsøk tok jeg ny diagnose. Fant ingen feilkoder. Kan det være kamsensor eller veivsensor som plutselig dør sånn at bilen ikke starter? Eller hva annet kan det være? Fant denne videoen på YouTube, den er helt identisk til hvordan bilen var.
  5. Kjøpte en 2006 modell Passat 1,9 TDI for noen dager siden. I annonsen står det at den har xenon, men nå har jeg gått grundigere over bilen og i lyktene fant jeg langt fra xenon pærer. Der sitter det billige Biltema H7 halogen pærer. Hva kan jeg gjøre med dette? Syns det er en vesentlig mangel på bilen. Er dette noe som bør gi prisavslag? Heve kjøpet?
  6. Må bytte bremseklosser bak på en Passat 2006 modell. Men på grunn av elektronisk håndbrekk så er visst ikke det bare,bare har jeg lest. Må man ha vagcom for å skifte bremseklosser på disse bilene eller finnes det andre muligheter?
  7. Har en BMW e36 med chrome M3 speil. Har lyst til å lakkere de i bilens farge, men de er i chrome så jeg er litt usikker på om det kommer til og holde lenge eller om de kommer til og flasse og bli veldig stygge. Noen som har lakkert chrome her? Holder det i lengden eller er det bortkasta og prøve på det?
  8. Har kjørt diagnose med Vagcom på en Golf 4. Fikk opp feil på Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) golf mk4. Noen som vet hva denne delen heter på Norsk? Har brukt Google translate og kommet frem til Kamakselsensor. Men er det riktig? Finner ikke den delen hos mekonomen,meca,Biltema eller thorsov. Så derfor er jeg litt usikker på om det er riktig norsk navn på den. Legger ved bilde av delen også. Kanskje det hjelper. Er den delen som blir skrudd på, på bildet det er snakk om
  9. Har funnet feil på G17 utetemp måler med Vag-Com. Er det noen som har bilde eller beskrivelse av hvor jeg finner den? Har prøvd å Google, men finner bare flere som spør hvor den er. Prøvde å se etter den i fronten av bilen,men finner ingenting.
  10. engern

    Feilkodeleser fra Biltema. Erfaringer?

    Tok ett lite søk på nett i dag og kom over vag com på salg hos autolights. 49kr bare, så da bestilte jeg en sånn. Regner med at det ikke er ekte vare, men en billig versjon. Men jeg trenger bare og finne ut hvorfor airbag lampe lyser så jeg kan fikse feilen å slette feilkode etterpå. Regner med den holder til det iallefall. Hvis ikke så blir det enten Biltema versjonen eller en tur på møller. Holder til på Gjøvik, så det er ett godt stykke til Østfold,men takk for at du tilbyr hjelp Jesper1201.
  11. Har en airbaglampe som lyser på en golf 4. Kan feilkodeleser fra Biltema finne ut hvorfor den lyser og slette feilkoder for airbag? Den feilkodelesern har ikke bytterett og jeg har lest på andre forum at den kan slukke airbag lampe, men spurte på Biltema og de sa at det var så strengt at det måtte gjøres på verksted. Man hadde ikke lov til og slukke den selv, derfor kunne ikke deres feilkodeleser gjøre det. Er det noen her som har feilkodeleser fra Biltema som kan bekrefte om den kan slukke airbag lampe?
  12. engern

    Ett tåkelys bak på EU kontroll

    Da skal nok det gå bra. Ellers er det ikke store jobben å legge opp kabel fra ene siden over til andre heller. Men da vet jeg iallefall at det ikke noe jeg må gjøre.
  13. engern

    Få ut knekt tennplugg?

    Har nylig kjøpt ny bruktbil. En golf 99 modell. Skulle skifte plugger på den, men de satt ekstremt godt fast så det endte med at en av pluggene kom ut uten gjengepatiet. Så gjengepartiet av pluggen sitter dønn fast i motoren enda. Noen som har noen løsninger for å få ut den biten som sitter igjen? Har prøvd litt med en "grispikk" som det heter men plugg gjengedelen sitter virkelig godt fast. Mistenker at pluggene har blitt skrudd fast så hardt som mulig pluss at de har sittet der noen år. De er svarte som kull . Har kjøpt inn toppakkning og strekkbolter og er klar for en helg med skruing for å ta av toppen som siste utvei. Hvis ingen har noen gode forslag og komme med? Har tenkt å prøve å varme opp rundt så mye som mulig samtidig som "grispikken" ligger i dypfrysern over natta så den blir bånnfrossen. Håper kulden fra den skal være nok ti at gjengedelen trekker seg sammen samtidig som varmen rundt er nok til å utvide hullet. Alle tips og forslag mottas med stor takk! Har veldig lyst til og slippe å ta av toppen.
  14. engern

    Bare ett Tåkelys bak?

    Aha! Jeg har faktisk ikke tenkt på at det finns både høyre og venstre styrte biler. Det er nok det som er forklaringen da ja. Da satser jeg på at det går igjennom EU kontroll. Hvis ikke så får jeg legge opp kabel fra ene siden og over til andre så det lyser på begge.
  15. Har en Golf 99 modell med uorginale baklykter. Disse har tåkelys på begge sider, men bilen har kun tåkelys på en side orginalt. Lurer litt på hvordan dette blir på EU kontroll. Regelen er vel at hvis det er montert på bilen så skal det virke? Det sitter pære på begge sider også men mangler strøm på den ene siden.
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.