Audi4lifee Skrevet April 18, 2017 Rapporter Share Skrevet April 18, 2017 Hei. Hvordan sjekker jeg feilkoder på corrado 1991 mod? Veit at det må jumpes men vet ikke hvem av dem. Er 2 kontakter foran girspaken. Abs lyser og vil finne ut av feilkoden. Veit noen om at det går ann å lese ut feilkoder på motor f.eks? Selvom det ikke er no motorlampe der? Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 19, 2017 Rapporter Share Skrevet April 19, 2017 Kan dette hjelpe? http://www.bilforumet.no/topic/165535-guide-feilkodeavlesing-uten-vag-com/#post1955420 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet April 19, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2017 Skjønte det ikke helt :/ Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 19, 2017 Rapporter Share Skrevet April 19, 2017 Leste du alt da ;)Ta bilde av kontaktene i bilen din og post her Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet April 20, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2017 Leste ja men ble forvirra.. her er det et bildet. Vil gjerne lese ut feilkoder og slette det. Abs feil Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet April 20, 2017 Rapporter Share Skrevet April 20, 2017 Abs og airbag kan dy slette og lese av på vanlig måte med diagnose. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet April 20, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2017 Hva mener du med vanlig? Får vel ikke kobla data til den bilen? Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet April 20, 2017 Rapporter Share Skrevet April 20, 2017 Se over askebegre om det er en kontakt der. Er vel på samme plass som golfen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet April 20, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2017 Finner ingenting Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 20, 2017 Rapporter Share Skrevet April 20, 2017 Du kan kople til PC med VCDS på bilen, trenger da overgang fra 2x2 til OBD2 plugg. Uansett, bildet ditt viser de pluggene jeg har tegnet inn på bildet i linken. Så til hvordan man leser ut feilkodene.Bilen bør være kjørt i forkant, da på normal driftstemperatur, turtallet bør ved flere anledninger ha vært over 3000 omdr og du bør ha gitt full gass flere ganger! Motoren må ikke stoppes før avlesingen utføres, kodene vil da forsvinne.Har du varsellyset i instrumentpanelet kan du bruke dette, om ikke lager du en testledning med f.eks. lysdiode. Se bilde under. Her er også vist hvordan du kopler til lysdioden og ledningen/lasken man bruker for å sette i gang blinkingen av feilkoder på OBD-I.Først av alt. For å være på den sikre siden, mål med voltmeter/multimeter hvor du har +12V og minus i den svarte pluggen (for å unngå feilkopling). Normalt er + i den enden av pluggen som er kileformet.Kople til lysdioden som vist på bildet under. For å starte sekvensen kopler du sammen (lasker) minus i den svarte pluggen og diagnoseuttaket i den andre pluggen i minst 4 sekunder. Når du fjerner lasken vil lysdioden/varsellampen lyse i 2.5 sekunder for så å være av i 2.5 sekunder. Etterpå vil feilkoden(e) komme ut, tell antall blink før hver pause. Hver feilkode består av 4 siffer!Får du f.eks. 4 blink, 2.5 sek pause, 4 blink, 2.5 sek pause, 4 blink, 2.5 sek pause, 4 blink, 2.5 sek pause har du kode 4444 som betyr at ingen feilkoder er registrert. Får du andre koder vil feilkoden gjenta seg til du setter i og fjerner lasken igjen, da vil du kunne lese ut neste kode. Du skriver ikke hvilken motortype du har, så limer inn alt fra linken; Sletting av feilkoder.De aller fleste feilkoder forsvinner når tenningen skrues av, de resterende fjerner man som beskrevet under.For sletting av feilkoder slås tenningen av. Lask sammen minus i den svarte pluggen og diagnoseuttaket i den andre pluggen. Slå på tenningen og fjern lasken etter 5 sekunder. Lysdioden vil nå lyse i 2.5 sek og være av i 2.5 sek (kode 0000). Etterpå laskes sammen minus i den svarte pluggen og diagnoseuttaket i den andre pluggen igjen i 10 sekunder. Fjern lasken og slå av tenningen, feilkoden(e) skal nå være slettet.For sletting av feilkoder på Monomotronic slås tenningen av, sett i sikringen og slå tenningen på igjen. Etter ca 5 sekunder tas sikringen ut igjen, tenningen slås av og feilkodene skal være slettet.På KE-Jetronic slås tenningen av, sett i lasken/sikringen og slå tenningen på igjen. Etter ca 5 sekunder tas sikringen ut igjen. Etter 5 sek settes sikringen inn igjen i 10 sekunder før tenningen slås av og sikringen fjernes.På KE3-Jetronic er feilkodesletting noe mer omstendelig.- Slå av tenningen og sett i lasken/sikringen.- Slå på tenningen og fjern lasken/sikringen etter 4 sekunder.- Sett inn og fjern lasken/sikringen 3 ganger, du skal da få ut kode 4444.- Sett i lasken/sikringen i 4 sekunder, når den tas ut skal du få kode 0000.- Sett i lasken/sikringen i 10 sekunder før den tas ut igjen og tenningen slås av. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 20, 2017 Rapporter Share Skrevet April 20, 2017 Se over askebegre om det er en kontakt der. Er vel på samme plass som golfen.. Denne har ikke OBD2 så det er det bilde TS har lagt og som viser diagnosepluggene for denne bilen. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet April 20, 2017 Rapporter Share Skrevet April 20, 2017 Denne har ikke OBD2 så det er det bilde TS har lagt og som viser diagnosepluggene for denne bilen. Overgang fra obd2 til obd1 så skal du kunne vag com dette er samme oppsett som på golf 3. Med abs airbag alle biler som har det kan du bruke diagnoseapparat med overgang. Her har du litt oversikt på hva som kan gjøres er ikke mye annet en abs airbag små ting, http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Corrado_(50) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet April 20, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2017 Har corrado g60 som er bygd om til vr6 Skjønner mer nå Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet April 22, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2017 Forresten, opplever også at motoren jager litt på tomgang. Turtellern kan plutselig gå opp også gå ned igjen akkurat som om den gir gass selv Vet dere hva det kan være? 2.8 vr6 Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fuchs88 Skrevet August 16, 2022 Rapporter Share Skrevet August 16, 2022 viss ABS lapa blinker så gir det en feil kode med hvor mange blink og vhor lenge blink den blinker :-) så da får du vite om hva som er feil på den :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.