TKarlsen Skrevet Oktober 10, 2016 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2016 I følge telleverket på bilen så skal den inn til service om 40 dager +/-. Men hvordan vet man om bilen skal ha en 30k eller 60k service? :) I mitt tilfelle gjelder det en Audi A4 B8 2.0TDI Takk :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 10, 2016 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2016 Hvor langt et bilen gått da og hvor gammel er den? 30'000km / 2år er vanlig service og 60'000km / 4år er hovedservice. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Oktober 10, 2016 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2016 Du får vel se i serviceheftet da og se hva som er gjort før. Eventuelt se om Km stand er delelig med 60000. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 10, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2016 Bilen har rullet 116k nå.(2008 mod) Sist inne på møller (service) på rundt 90k Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 10, 2016 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2016 Da er det 120' / 8 år = hovedservice :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 11, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2016 Joda, skjønner det. Men da Møller sier 30k/60k service. Er det da hver 30k/60k kjørte km, eller er det da bilen har gått 30/60k km? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Oktober 11, 2016 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2016 Det er vel for hver kjørte 30/60k km. Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 11, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2016 Vært hos Erling Rød nå (Møller) og det står 60k service på prisoverslaget jeg fikk. Så da stemmer det med kjørte km :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 11, 2016 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2016 30kkm er delservice, og x antall punkter utføres. 60kkm er en hovedservice som inkluderer alle punkter i 30kkm servicen + noen fler. Slik arter det seg, ved 90kkm har du delservice + evt. tilleggspunkter for 90kkm / 6år. ved 120kkm har du hovedservice + evt. tilleggspunkter for 120kkm / 8år. Et lite tips på veien, du sparer sikkert 2-3'000,- på å ikke ta servicen hos Erling Rød og heller benytte et uavhengig verksted. Kan jeg få lov til å spørre hva du fikk prisoverslag på? :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 12, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2016 Jeg var først på Erling og fikk en pris der, men siden jeg alt har byttet luft filter, dieselfilter, kupefilter olje flter og olje sto det kun igjen å bytte bremse veske og service punktene på 60k servicen. Så kun med bytte av bremseveske og 60k sjekklista ville Erling ha underkant av 4000kr. Var også innom Mekonomen, samme jobb, 2500kr Som du skriver (jesper1201) så kommer jeg ikke til å velge Erling. Mekonomen har hatt bilen min tidligere for EU kontroll, bytte av olje og filtere (olje og diesel) + hjulstillingskontroll. Har et godt kunde forhold der og blir nok dem som skal få ta 60k servicen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 12, 2016 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2016 2500,- var ikke så fryktelig ille, tror ikke du kommer stort billigere unna selv om du tar en god del telefoner! Har du manuell så må det også luftes/byttes bremsevæske til clutchen (men det skal være inkludert) og da tror jeg prisen Møller opererer med er +/- 1200,- så de tar godt timesbetalt for sjekkpunktene... Nå slipper heldigvis jeg disse hinnsides prisene ( :D ) men hadde aldri betalt 3-4'000,- mer for en helt ordinær service hos merkeforhandler, såfremst en har bilen hos et uavhengig verksted med kompetanse. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 12, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2016 Mekonomen har jo en liste på hva som er 60k servicen til Audi. Og de vet alt jeg har gjort, noe har jo de også gjort for meg å. Men jeg kan nevne det for han da jeg leverer bilen / bestiller time. Høre om bremseveske(?) til clutch er med i prisen / jobben :) :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 12, 2016 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2016 Regner med de bruker serviceskjemaene fra Autodata og da ligger det inne, for de er basert på produsentens anbefalinger. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg