Gå til innhold

Forhandler kræsjet bilen etter salg

Ranger emnet


FirstPrice

Anbefalte innlegg

Hei. Torsdag byttet jeg inn bilen min til en forhandler i Østfold som skulle vise seg å være morsom.


 


Prøvde bilen , merket ikke stort under prøvekjørling. La merke til at dekkene var feil montert, med kina dekk og continental-dekk foran, og det samme bak. Ba om å få kina-dekkene foran før jeg kjørte å henta den. Skrev under avtalen og kjøpte bilen.


 


Dagen etter, sist torsdag kom jeg. Henta bilen, å kjørte.


 


10minutter ut i turen merka jeg at det var kast i bremsene, felgene var ubalansert og en var det bulk i (kjørte innom dekkverksted). Det kom "system error" og "chassis error" i displayet på bilen, å AC var det ulyd i, å fungerte ikke.


 


Parkerte bilen hos forhandler, daglig leder kom ut, å så var det en ansatt som rygga i 25kmt inn i fronten på bilen jeg hadde kjøpt.


 


Forhandler skulle reparere alt, å lakkere og rette felg osv. Dette gjorde de fra Fredag-Tirsdag, altså 4 dager. Høyre frontlykt var presset 5cm inn, å framskjermen tok i førerdøra.


 


Spørsmål:


1) Hvordan stiller jeg i forhold til lov om å kreve fullstendig NAF test og kvitteringer på skader? 


2) reprasjon og lakkering er gjort utenom forsikring. Hvordan stiller dette seg iforhold til generelt garanti på Nissan? Blir den opprettholdt?


Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Det hadde jeg bare krevd, da bilen ikke blir levert slik den var på tidspunktet for kontraktinngåelse (bilen har vært krasjet), hvis de nekter hadde jeg hevet kjøpet og kjøpt ny bil et annet sted. Det kan dukke opp sen skader som oppstå under uhellet, hvordan skal du ellers kunne bevise at det ikke er din skyld?

2) Ta kontakt med Nissan og hør - det er det enste som vil gi deg ro. De generelle kravene til jobben er at den skal være fagmessig utført av godkjent bilverksted/biloppretter og det skal være dokumentert.

 

Hvis det blir trøbbel med punkt 2, bør du evt. be om at det tegnes separt forsikring som dekker det samme som en nybilgaranti gjøre, ut resterende nybilsgaranti periode. Godtar de heller ikke dette/og eller ikke punkt 1, bør du definitivt vurdere og heve kjøpet.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er bilen?

 

Jeg vet ikke hvorvidt det å opplyse om import er nødvendig eller ikke, men jeg er helt enig - det burde blitt nevnt.

 

På vegvesen.no kan man nå enkelt sjekke om bilen er importert eller ikke ved å søke opp reg.nr.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår