Jump to content
Bilforumet.no
Remulade

Kode nøkkel og startsperre A6 2,6

Rate this topic

Recommended Posts

Hei, har montert ny (brukt) tenningslås med tilhørende nøkkel. Fikk med en liten hvit boks som jeg antar er startsperren?

 

Har monter sammen alt, men bilen starter i 0,5 sek for så å daue. Startsperre-lyset blinker.

 

Kan man kode nøkkel og startsperre med vagcom? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om du har en originalknøkkel med startsperre-chip, så kan du pille ut den chippen og sette i den nye nøkkelen,

eller enda bedre; tape fast chippen til startsperre spolen ved tenningslåsen.

Da kan du file nye nøkler uten å tenke på startsperre.

 

Om du ikke har noen nøkkel-chip, så er det å få kjøpt noe som elliminerer startsperren;

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=vw+audi+immobilizer+elliminator&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xvw+audi+immobilizer+emulator.TRS0&_nkw=vw+audi+immobilizer+emulator&_sacat=0

 

Om du har første generasjon startsperre fra tidlig 90-tall, så kan du kanskje kode nøkkel til bil med VAG-COM / VCDS.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer_I_Key_Matching_(Separate)

 

 

Ellers så må du vel til Møller for å få kodet nøkkelen til bilen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Som sagt går det ikke å kode lenger med vag com. Men har du VAG Tacho så mulig du får hente ut koder.


Om du ikke har tilgang så få det gjort hos møller dem sender online med Tyskland.
Du får heller ikke ut noe kode fra møller.

 

Men du kan prøve det BWana linker til, eller mulig bygge om som han skriver.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er vel fremdeles mulig å kode nøkkel med VCDS (vag-com) om man har sikkerhetskoden til startsperremodulen?

 

Til trådstarters spørsmål. Du kommer ikke i mål med kun VCDS (vag-com) om du ikke kjenner sikkerhetskoden til startsperremodulen (bilen din starter ikke fordi den nye startsperremodulen ikke er kodet mot ECU'en i bilen).

 

Om sikkerhetskoden er ukjent kan denne leses ut ved hjelp av vag-tacho (finner kabel/sw på ebay etc). Deretter kan man linke den nye startsperremodulen mot ECU'en ved hjelp av sikkerhetskoden og VCDS.

 

Alternativt bruk metoden til Bwana....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takker for svar. Jeg gjorde det enda enklere, plugget den gamle tenningslåser med nøkkel i til en av kablene og trykte hele greien baki der. Ny tenningslås og nøkkel ble montert der den skal være.

Bilen starter og alt er perfekt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.