Mnymoen Skrevet Mai 29, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2016 Hei. Har en Passat 3c (06) som jeg skal bytte bremsevæske på. Ser i instruksjonsboka at de anbefaler en egen VW væske.( vw 50 114) Hvor viktig er dette? og noen som vet om denne væsken er dot 4? står ingenting om dette i boka. takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 29, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2016 Er ikke noe problem å bruke vanlig DOT4, men viskositeten på den er tykkere enn VW 501 14, så EPS systemet kan bli tregere på vinteren. ATE SL.6 er en lav viskositets bremsevæske, men den oppfyller ikke VW 501 14 - men det er en DOT4 væske. Ellers kan du også bruke DOT5.1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mnymoen Skrevet Mai 29, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2016 supert takk! ting som akkurat slo meg at møller må vel ha dette inne som lagervare? selvom prisen sikkert er alt annet enn hyggelig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 29, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2016 Det har de garantert. Prisen er nok ikke avskrekkende ift. hva Mekonomen skal ha for ATE SL.6 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mai 29, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2016 Jeg pleier å kjøpe bremseveske på Bilxtra som er merket DOT 4 ESP. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 29, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2016 Den som Bwana nevner er en DOT 4 lav viskositet bremsevæske, den kan du også trygt bruke. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mnymoen Skrevet Mai 29, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2016 Hei. ja, jeg fant den som Bwana nevner. Var usikker på om den var grei, men supert og få det avklart. Takk for hjelpen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mnymoen Skrevet Mai 30, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2016 Hei, kan meddele at Møller skulle 258,- litern for sin bremsevæske. Dette var på Møller asker og bærum. Jeg var gira på å få det gjort, så kjøpte den.. Fått bytta bremsevæske og alt er supert, fått kjørt bilen og testet at alt er fint. Herre så deilig det er med respons i bremsepedalen igjen! takk for alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg