Gå til innhold

Atuomatgirkasse Problemer

Ranger emnet


Andrè89

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en 2002 passat 1,9tdi automat, kjørt rett over 200.000km. for et par dager siden begynte den å slure skikkelig når jeg putter den i revers, den rygger fint på flatmark, men har problemer i små bakker. fremmover går den som vanlig. noen som har noe peiling på hvor man skal starte for å få fikset dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få utført ordentlig flushing av girkassa før du kjører noe særlig mer, så kan sansynligvis kassa reddes. Tikkende bombe å kjøpe brukt VW med automatkasse fra rundt 2000. De mente at automatkassene aldri trengte oljeskift. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dokumentert at det er flushing og ikke vanlig oljeskift?

Bilen er fortsatt 14 år gammel og gått langt, er normalt at disse lamellene må byttes etterhvert.

Nylig kjøpt bilen? Levert med noen form for bruktbilgaranti? Har du snakket med selger/forhandler?

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis flaks...

spray og dynk kontakten inn på girkassen under.

Spray som f...

Hjalp på Renaulten jeg hadde men den oppførte seg som det var ett gir fremover og da.. Mye salt om vinteren..

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei har ikke noe dokumentasjon på noe av det, selgeren fortalte meg at de nylig hadde flushet kassen når jeg kjøpte bilen,
hadde 6 mnd bruktbilgaranti, som akkurat har gått ut, ringte de forsikringsfolkene, har også snakket med selger, så han skulle prate med folk internt i sjappa og ringe tilbake i morgen. lameller som my byttes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 90% av tilfellene så er det et tegn på at lamellene i kassa må byttet når den begynner å slure i revers, etterhvert vil den slure mellom girene ellers også. 

Jeg råder deg til å får det sjekket før du får de byttet, men jeg er "nesten" skråsikker på at det er lamellene. Hadde jeg kunne følt og tatt på den hadde det blitt annerledes. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår