Jonda Skrevet April 17, 2016 Rapporter Share Skrevet April 17, 2016 Fikk et problem for noen uker tilbake, med at kjøleveska i motoren startet å koke. Trodde først det var toppakning fordi det kom trykk inn i ekspansjonstanken, men det var likedan da jeg hadde skifta den. Så prøvde jeg å ta ut termostaten å da gikk det å kjøre uten at motor gikk over 90 - 100 grader, men den gikk varm når den stod på tomgang. varmeapparat blåste bare kald luft. Satte inn ny termostat å luftet systemet, men motor koker fortsatt. Har hatt tanken på at det kan være en liten sprekk i topp, men har egentlig ikke lengre peiling på hva som kan være galt. Noen som har opplevd lignende? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 17, 2016 Rapporter Share Skrevet April 17, 2016 Defekt vannpumpe? Eller manglende reim til denne? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonda Skrevet April 17, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2016 Vannpumpa blir drevet av registerreima. Rart om det er vannpumpe siden det var bra trykk på veska når jeg lufta den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 17, 2016 Rapporter Share Skrevet April 17, 2016 Er radiatoren varm når motor koker? Symptomene dine heller mest mot vannpumpe som ikke sirkulerer. Vet pumper med impeller av komposittmaterialer kan gå i oppløsning, kjøp derfor alltid med impeller av metall. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonda Skrevet April 17, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2016 Radiator er varm i toppen og blir gradvis kaldere lengre ned når vannet kjøles, slangen inn er veldig varm etter litt kjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 17, 2016 Rapporter Share Skrevet April 17, 2016 Sjekk pumpa du. Toppakning er egentlig det siste jeg ville sjekket, ikke begynt med den ;) Jesper1201 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg