Gusern Skrevet Mars 24, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2016 Har en 1,8 fwd 2000 som jeg sliter med. Får feil på abs føler venstre bak. Jeg har byttet den 2 ganger og hjullager 3-4 ganger. Abs en fungerte optimalt før hjullageret plutselig knuste. Hva gjør jeg feil? Er det noen justeringsmuligheter for å få det til å funke? Eller hva gjør folket med disse to oppgavene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mars 25, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2016 Hva sier feil koden på bilen? du har vel en sånn metal føler, har du tatt ut den gamle hylsa. Og rensa godt inni hullet. og satt inn ny hylse, før du satt inn ny føler. Er ikke sikkert den har kontakt med abs kransen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mars 25, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2016 Den sier feil på venstre bak. Har byttet kransen og hylsa og gjort rent alt inni der. Vet ikke hva jeg gjør feil, men som sagt så fikk vi det til den ene gangen. Da var den helt hundre, men nå tikker og slår bremsene bare ved lite trykk på bremsa. Lampa kommer også på etter en stund. Jeg tenker på den siste mutteren man strammer til etter bytte av hjullager, om den skal strammes helt til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mars 25, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2016 Feilkoder er 00290 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mars 25, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2016 Når det er sagt så har jeg sjekka koblingen under baksetet også. Jeg er tom for ideer nå :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 25, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2016 Sammen med feilkode 00290 så bør det være litt tilleggsinformasjon, som signal outsde specifications, implausible singnal, mechanical failure etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mars 25, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2016 http://www.audi-sport.net/xf/threads/fault-code-00290-abs-light-on.205790/ Jeg bruker den samme ebay-dingsen, så det er dette jeg får opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Burns Skrevet Mars 26, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2016 Da var den helt hundre, men nå tikker og slår bremsene bare ved lite trykk på bremsa. Lampa kommer også på etter en stund. Hvis ABSen slår inn/durer i bremsepedalen ved lave hastigheter er det feil avstand mellom føler og ringen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mars 26, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2016 Hvordan justerer jeg det? Lampa lyser etter noen meter. Men når den ikke lyser, så durer pedalen veldig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Burns Skrevet Mars 26, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2016 Det er ingen justering. Det du kan gjøre er å ringe albjerk å høre hva avstanden skal være og prøve å måle selv. Hør også om momentet du skal stramme hjullageret med. Husker ikke helt åssen type hjullager det sitter på din bil. Lampa starter å lyse så fort du kommer over 20-30km/t tenker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mars 26, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2016 hjullager 90grader 180nm Abs sensor er 0.7 mm. Eller du tar den så langt inn du får den og drar den litt ut. test kjør prøv å juster litt mer om nødvendig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mars 26, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2016 Skjønte ikke den med hjullager 90 grader.mutteren skal altså strammes 180nm. Og abs sensor skal nesten til bunns. Om jeg har forstått det så langt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mars 26, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2016 Ja heilt riktig, ta den inn til buns og juster fra der. Bilen må kjøres etter kvar gang du justere føleren. Hjullageret strammes 180 nm, Er ikke så mye å bry seg om 90 graderen dette går litt på hvilken verktøy du bruker, om det er luft eller hånd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mars 26, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2016 Ok for nå sist så prøvde vi å justere mutteren "5-10 min+-" å kjøre litt mellom hver gang. Men da strammer jeg mutteren 180 NM , og prøver å justere føleren mellom litt kjøring. Det høres jo vanskelig ut, for jeg tenker at det er vanskelig å vite hvor mye man justerer føleren langs veien. Vi har brukt håndverktøy,vanlig skralle så langt. Nå graver jeg til bunns i dette som du skjønner, for nå Skal jeg få fiksa det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mars 26, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2016 Da er det bare å få føleren riktig. Justert. har du prøvd og slette feilen ettersom du justere og har kjørt. Hvordan går abs pumpen kan hende det er den som er på ut tur. Du får ikke noe feil på den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg