Gå til innhold

ABS problem

Ranger emnet


titus41

Anbefalte innlegg

Tenkte å henvende meg til gode gamle bilforumet for råd om mitt ABS problem.

I vagcom fikk jeg feilmelding om at ABS høyre foran var defekt. 

Byttet så denne ut. Feilmelding var fortsatt i instrumentpanelet etter montering. Har sjekket alle sikringer (pipa dem ut med voltmeter) samt sikringer i motorrommet. Alle var fine. Har også forsøkt å slette feilmeldingen i vagcom uten hell. 

 

Kan det være defekt abs hjerne?  Aldri vært borti det før, så kanskje noen har tips til mer feilsøking?

 

Takker for svar smile.gif

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det [fortsatt] er feilmelding på ABS sensor h.f. etter at denne er byttet, så er det vel mest trolig ledningfeil, eller kontaktproblem,

eller kanskje ABS ringen på navet.

 

VAG-COM sier vel muligens også noe om det er brudd, eller short til jord eller noe?


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått mulighet til å låne vagcom. Så da dro jeg innom tema og kjøpte meg Biltema vag pro

 

Fikk samme wheel speed sensor tilbake. Som er byttet med ny.

image_zpsyy6olpzz.jpeg

 

Supply voltage terminal 30 dukket opp, men kom ikke tilbake igjen. Merkelig da jeg og har pipet ut alle sikringene samt sikringene ved batteriet.

 

image_zps67yk78eo.jpeg

 

Og sist men ikke minst ABS control module.

 

image_zpskvfdfct4.jpeg[/url]

 

Forslag?

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :)

Kan kline på med litt bremserens og skrape vekk møkk med en liten stålbørste på kransen.

Er det noen måte å måle abs føleren / kabelen?

 

Tar en titt på kontakten til abs modulen. dessverre er disse modulene helt svimlende på pris. Så spm er om det er noen som fikser / feilsøker dette til en gunstig penge?

 

Vill abs lampen gå vekk om føleren er fikset på kode 00285? (Jeg tviler men hehe) om lampen ikke lyser på eu kontrollen så er det goodie. Dumt å svi av altfor mye peng på en modul man ikke måtte fikse grunnet abs lampe.

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en tråd her på forumet fra før du kan lese om hvordan du måler abs føleren.

http://www.bilforumet.no/topic/93793-hvordan-sjekke-hvilken-abs-sensor-som-er-gaen/

 

Nå er det nok med å kun bytte den svarte boksen på abs modulen.

Er bare å skrue ut alle skruene på den svarte boksen og sette over den nye du skal ha.

Da slipper du og lufte bremser etter byttet

 

Dem er ikke så dyr om du kjøper brukt du finner dem på bilopphuggeriet.

Ellers så finner du noen på Ebay dem selger i all slags priser.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xabs+modul+golf+mk4.TRS0&_nkw=abs+modul+golf+mk4&_sacat=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ganske greit å bytte den sorte boksen. Eneste problemet er vell det at den må kodes? Og man får ikke startet bilen før den er kodet om?

 

Er det noen som utfører koding? Virket som det var endel tidskrevende å skrive inn alt på vcds.

 

Virker som at hovedårsaken er printkortet som får dårlig kontakt over tid og masse risting. Kanskje den kun trenger litt mer lodding / loddetinn ?

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle du ikke få startet bilen etter bytte?

Er jo bare Bosch enheten. Er jo ikke startsperren som byttes1-winking.gif

Det eneste er at du ikke får abs bremser og at det piper og lyser. men det har du fra før.

Som regel må du kode dette inn på nytt.

 

Når du tar av den du har så ser du etter en med samme delenummer.

Husk det er to forskjellig en på selve abs klumpen og en på Bosch enheten dem er ikke samme?

Derfor må du kode den inn igjen etter bytte som regel så ser du bare nummeret som står på selve abs klumpen.

Møller tar 750kr å kode inn på nytt.

Nå er jeg ikke sikker på hvor du bor men ta en titt her. Om det er noen som bor i bor i nærheten av deg

http://www.bilforumet.no/topic/291109-problemer-med-bilen-trenger-du-diagnose/

 

Om du vill prøve og lodde så lykke til1-winking.gif

Beste å bytte å kode inn på nytt spare mye jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår