Gå til innhold

Deres erfaring med diverse rense produkter

Ranger emnet


TKarlsen

Anbefalte innlegg

Hadde en gammel Astra med ventiltikk. Tok en motorrens på den, er noen år siden så er usikker på hvilket produkt og den ble kjørt 50 tusen uten noe tikking før den ble solgt. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv motorrens på bilen min en gang iblant ~50'000km, siden det er diesel(Passat 3B 1.9TDI 130hk AVF) og mye sot i olja. Bruker da BG Performance eller noe fra Relekta :)

 

De aller fleste oljerens produktene fungerer vel ganske greit, men ville absolutt ikke brukt noe kondensfjerner eller lignende på dieselbiler med common rail eller pumpedyser... Har du vann i tanken bør du demontere å få den tørket eller la vannet ligge der (Y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondensfjerner innholder mye sprit som fjerner de smørende egenskapende til dieselen. Etter at det stort sett med slutt på tanker av stål, så har det vært unødvendig å bruke kondensfjerner. Kjenner jeg blir litt irritert om noen sier de har brukt kondensfjerner fordi bilen fusker. Da er det 99% sjanse for at det er noe annet som er feil. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte STP sin Dieselmotorrens Injector Cleaner på min igår. Jeg har snakket med en nettbutikk som selger de produktene og han sier at det ikke er farlig å bruke den på bilen min, eller hvilke som helst diesel "systemer". 

 

Går denne under fy fy lista? :P 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv prøvd ei flaske med Forte injector cleaner. Disse har nok en del flere smørende egenskaper og du kjenner det lukter diesel av det, så det har jeg ingen tanker mot å bruke en gang i blandt.  

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg fikk til svar å. STP har testet produktene de selger grundig og hvis man følger det som står på pakka så skal det være safe. 

 

Jeg har null historie utover full servicebok på bilen. Så jeg vet ikke hva forrige eier har gjort / hatt på tanken. Derfor jeg valgte å ta en dyse rens nå. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en selger fra PROTEC innom jobben for en stund siden som anbefalte et nytt product "Aqua Diesel System Cleaner" som skal rense dieselsystemet + gjør at dieselen blander seg med vannet i tanken og drar vannet med seg gjennom drivstofffilteret/-systemet og vannet vil bli med inn i forbrenninga og bli borte der.

 

Høres jo ganske fantastisk ut det, men problemet er at vannet kommer aldri fram til sylinderen. Det fordampes inni høytrykksystemet pga høyt trykk = høy temperatur og hvis det skjer inni dysene kan det lage små mikroskopiske kratre som fører til større returlekkasje over tid + korrosjonproblemer inni dysene.

 

Bosch og Denso har vel også sagt at en av de mest vanlige årsakene til at dysene dems ryker er pga vann som kommer med dieselen inn i dysa og skaper problemer over tid.

 

Diesel system rens som ikke blander seg med vann fungerer nok helt fint :)

 

Pratikkelfilterrens fungerer også fint hvis bilen sliter med å få regenerert, men hvis det ikke fungerer er det nok for mye aske i filteret og bør skiftes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår