Gå til innhold

Hele høyresiden i bilen min er "lam". Eletronikkproblem

Ranger emnet


pushback

Anbefalte innlegg

Hei!Håper jeg klarte å plassere denne posten på riktig sted. Jeg har lett en del på nettet, men som den lite bilkyndige personen jeg er, finner jeg ikke ut av dette. Golfen min, en 2007 TDi har mistet helt følingen på høyre side. Det var noe rart med elektronikken, høyre frontlykt skrudde seg plutselig ikke av, sammen med lyset ved der man plasserer bena i passasjersetet.
Batteriet ble tappet for strøm over en natt, og etter det har hele høyresiden vært uten strøm. Vinduene kan ikke tas ned, jeg kan ikke åpne bilen innenfra manuelt og får ikke åpnet den med nøkkel.

 

Er det noen som kjenner til noe sånt? Har fått et tips om at det kan være et problem med styrekonsollenheten.

 

Jeg tenker på å kjøre bilen til Sverige, men jeg tenkte å høre litt før jeg gjør det..

 

Setter pris på all hjelp - dere hjelper en legmann i bilnød. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være noe med central styreenheten ja, er den som styrer alle de tingene. Anbefaler deg å sende bilen til et merkeverksted for feilsøkning.

 

Veldig vanskelig å si hva det kan være, spesielt uten noen feilkoder å gå etter. Du kan sjekke sikringer(sjekk alle i dashbord og motorrom, enkelt hvis du har multimeter, med motor igang skal det være batterispenning på begge sider av alle sikringer,13-14Volt), men tviler sterkt på at det er det. Kan muligens skje hvis central styreenheten mangler spenningstilførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både opp og ned, finnes mange uavhengige verksteder som har potent diagnoseutstyr men fordelen ved å gjøre det på Møller er at du kan få et konkret svar på hva det er, de kan ha vært borte i samma feilen tidligere.

 

En diagnose time burde ikke koster mer enn 5-600,-

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår