Gå til innhold

Tungstartet Audi Coupe 2.3E NG

Ranger emnet


AudiCoupe2.3

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Audi Coupe 2.3 E som er tungstartet når den er varm og lunket (verst når den er lunket)

Når den er varm så må jeg kinne i 2-3 sekunder. Men når den er hallvarm så starter den med en gang også dør den med en gang. Så må jeg kinne i nærmere 10 sek ca..

Har prøvd med noen forskjellige brukte tempføler til ecu, men det hjelper ikke. Har også sjekket om den suger falsk luft, det gjør den heller ikke.

Kan det være noe med bensinpumpen?

Neste uke skal jeg bytte fordelerlokk, rotor å plugger. Men det er nok ikke det som er problemet..

Noen som har noe tips?

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er 100% sikker på at motor ikke suger falskluft, så kan du skru av DPR og justere INN skruen for referansetrykk. Skru inn 1/8 omdr da små justeringer gjør store utslag. Jeg har laget en TRÅD for hvordan du også kan måle og justere strømmen til DPR, dersom du er noenlunde elektrokyndig kan du måle først.

 

Om temp-giver til ECU er i orden kan du enkelt måle, ca 250 ohm ved 90 grader og ca 2500 ohm ved 20 grader.

 

VerditempECU-1.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er 100% sikker på at motor ikke suger falskluft, så kan du skru av DPR og justere INN skruen for referansetrykk. Skru inn 1/8 omdr da små justeringer gjør store utslag. Jeg har laget en TRÅD for hvordan du også kan måle og justere strømmen til DPR, dersom du er noenlunde elektrokyndig kan du måle først.

 

Om temp-giver til ECU er i orden kan du enkelt måle, ca 250 ohm ved 90 grader og ca 2500 ohm ved 20 grader.

 

VerditempECU-1.jpg

Dersom du er 100% sikker på at motor ikke suger falskluft, så kan du skru av DPR og justere INN skruen for referansetrykk. Skru inn 1/8 omdr da små justeringer gjør store utslag. Jeg har laget en TRÅD for hvordan du også kan måle og justere strømmen til DPR, dersom du er noenlunde elektrokyndig kan du måle først.

 

Om temp-giver til ECU er i orden kan du enkelt måle, ca 250 ohm ved 90 grader og ca 2500 ohm ved 20 grader.

 

VerditempECU-1.jpg

Takk for gode tips!

Målte just strømmen over dpr. Den holdt seg på 0 mA. Så det er ikke noe galt med den.

Men som sagt har bare prøvd med brukte tempfølere. 3 stk. Med en gang jeg tar av tempføleren starter den mye lettere. Jeg skal koke opp noe vann i morgen til 90 grader så skal jeg måle motstanden på den. Det er tempføleren jeg mistenker mest. Men kan det ha noe med bensinpumpen å gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Stilte litt på dpr, ingen respons..

Problemet er jo at den starter relativt greit når den er varm (90 grader)

Men så straks den har stått ca 10-15 minutt å lengre så starter den i ett sekund, virke som at den starter på den lille spruten fra kaldstartsdysen. Må kinne i 10 sek ca men må også forsette å kinne når den tenner..

Har du flere gode tips?

Ved 90 grader så var tempføleren på 450 ohm ca, 200 for mye har det mye å si? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår