AudiCoupe2.3 Skrevet November 8, 2015 Rapporter Share Skrevet November 8, 2015 Hei! Har en Audi Coupe 2.3 E som er tungstartet når den er varm og lunket (verst når den er lunket) Når den er varm så må jeg kinne i 2-3 sekunder. Men når den er hallvarm så starter den med en gang også dør den med en gang. Så må jeg kinne i nærmere 10 sek ca.. Har prøvd med noen forskjellige brukte tempføler til ecu, men det hjelper ikke. Har også sjekket om den suger falsk luft, det gjør den heller ikke. Kan det være noe med bensinpumpen? Neste uke skal jeg bytte fordelerlokk, rotor å plugger. Men det er nok ikke det som er problemet.. Noen som har noe tips? Takk på forhånd! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 9, 2015 Rapporter Share Skrevet November 9, 2015 Dersom du er 100% sikker på at motor ikke suger falskluft, så kan du skru av DPR og justere INN skruen for referansetrykk. Skru inn 1/8 omdr da små justeringer gjør store utslag. Jeg har laget en TRÅD for hvordan du også kan måle og justere strømmen til DPR, dersom du er noenlunde elektrokyndig kan du måle først. Om temp-giver til ECU er i orden kan du enkelt måle, ca 250 ohm ved 90 grader og ca 2500 ohm ved 20 grader. AudiCoupe2.3 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiCoupe2.3 Skrevet November 9, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2015 Dersom du er 100% sikker på at motor ikke suger falskluft, så kan du skru av DPR og justere INN skruen for referansetrykk. Skru inn 1/8 omdr da små justeringer gjør store utslag. Jeg har laget en TRÅD for hvordan du også kan måle og justere strømmen til DPR, dersom du er noenlunde elektrokyndig kan du måle først. Om temp-giver til ECU er i orden kan du enkelt måle, ca 250 ohm ved 90 grader og ca 2500 ohm ved 20 grader. Dersom du er 100% sikker på at motor ikke suger falskluft, så kan du skru av DPR og justere INN skruen for referansetrykk. Skru inn 1/8 omdr da små justeringer gjør store utslag. Jeg har laget en TRÅD for hvordan du også kan måle og justere strømmen til DPR, dersom du er noenlunde elektrokyndig kan du måle først. Om temp-giver til ECU er i orden kan du enkelt måle, ca 250 ohm ved 90 grader og ca 2500 ohm ved 20 grader. Takk for gode tips! Målte just strømmen over dpr. Den holdt seg på 0 mA. Så det er ikke noe galt med den. Men som sagt har bare prøvd med brukte tempfølere. 3 stk. Med en gang jeg tar av tempføleren starter den mye lettere. Jeg skal koke opp noe vann i morgen til 90 grader så skal jeg måle motstanden på den. Det er tempføleren jeg mistenker mest. Men kan det ha noe med bensinpumpen å gjør? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 10, 2015 Rapporter Share Skrevet November 10, 2015 Siden motoren starter lettere om du kopler ifra temp.giveren så vil nok litt justering på DPR løse ditt problem. Skru inn unbrakoskruen ca 1/8 - 1/4 omdr og prøv. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiCoupe2.3 Skrevet November 10, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2015 Hei igjen! Stilte litt på dpr, ingen respons.. Problemet er jo at den starter relativt greit når den er varm (90 grader) Men så straks den har stått ca 10-15 minutt å lengre så starter den i ett sekund, virke som at den starter på den lille spruten fra kaldstartsdysen. Må kinne i 10 sek ca men må også forsette å kinne når den tenner.. Har du flere gode tips? Ved 90 grader så var tempføleren på 450 ohm ca, 200 for mye har det mye å si? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 12, 2015 Rapporter Share Skrevet November 12, 2015 Ved tidligere tilfeller, med identiske symptomer, har det hjulpet å justere litt opp på grunntrykket på DPR. 200 ohm i avvik ved 90 grader er ikke ille, er hvertfall ikke det som er årsaken til dine problemer. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiCoupe2.3 Skrevet November 12, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2015 kan det være lambdasonden som er feilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 12, 2015 Rapporter Share Skrevet November 12, 2015 Lambda er inaktiv det første minuttet etter oppstart og motor skal da kun gå på motortemp og grunninnstilling på DPR. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiCoupe2.3 Skrevet November 15, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2015 Hei, har stilt på DPR, har stilt 3-4 ganger, ingenting har hjulpet.. Har du flere tips på lager? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 16, 2015 Rapporter Share Skrevet November 16, 2015 Har du sjekket samtlige slanger for sprekker. Tenker da også på slangene til ISV, air shroud slangen, veivhusventilasjon osv. Vet det med årene kan bli lekkasje rundt tetningene i dyseholderene også. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiCoupe2.3 Skrevet November 16, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2015 Ja jeg har sjekket grundig, ingen sprekker Mye jobb å sjekke tetningene til dyseholderene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 16, 2015 Rapporter Share Skrevet November 16, 2015 Så du har altså hatt av innsuget og sjekket slangene der også? Til ISV og air shroud.Dyseholderene kan trekkes rett ut når øvre del av innsuget er av. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiCoupe2.3 Skrevet November 16, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2015 Ja, har hatt av alt å sett nøye gjennom.. Tusen takk for hjelpen! Den stoor nytte! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 16, 2015 Rapporter Share Skrevet November 16, 2015 Det eneste da er å måle om bensintrykket er som det skal være. Om det ikke er falskluft og justering på DPR ikke hjelper altså. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.