Gå til innhold

abs feil 97 mod a6 2,6 quattro

Ranger emnet


jontext

Anbefalte innlegg

Sjansen for at det er en defekt ABS sensor er veldig stor.

Du kan måle motstanden i alle 4 og se hvem som avviker mest, den er trolig defekt, eller det kan være ECU som TKarlsen ymter frempå.

 

Ang. den røde bremselampe, (regner med den piper 3 ganger ved oppstart og blinker hele tiden?) det er varsel om feil på bremsesystem, mest sannsynlig slitasjevarsleren.

Enten utslitte klosser, dårlig kontakt i kontakten som sitter bak bremseskiven eller brudd i kretsen. Start med å sjekk kontakten bak bremseskiven og bremseklossene. Slitasjevarsleren sitter på den innerste klossen.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei ikke no piping, bare står å blinker så fint sammen med abs lampa :P

hvordan måler jeg sensorene? måle utstyr har jeg men hva skal den stå på?

og hvor "stikker" jeg?

 

tenkte jeg skulle ta en titt på sensorer og ringer i mårra å se etter evt sprekker,møkk ol

feilsøkte den her om dagen men fikk ikke opp no spesifikk feil.

prøvde å slette feil koden å da klikka det bare i styreenheten.

men var tilbake igjen med det samma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er den jeg tenker på. Da gjelder enda det første jeg skrev, men har du diagnose apparat med 2x2 overgang er det lettere å bruke det.

Er ikke aller verksteder som har denne overgangen, så hvis du ikke har det må du nesten til VAG forhandler/verksted for å få tatt en diagnose.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalen differensierer mellom de forskjellige biler og type sensorer, men så lenge alle er konsiste så tyder det ikke på defekte sensorer, men målte du ved sensor eller ved ECU?

Er ikke riktig å måle volt på sensor, men hvis du får variasjon tyder det ikke på defekt ABS krans heller, det får meg heller over på ECU/ABS pumpe.

 

Denne kan testes med VCDS eller sjekkes med vanlig diagnose.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg målte på sensor, men er ganske like tall på alle sammen. ja derfor jeg dro den på volt bare for å se om det var no reaksjon med tanke på abs ring.

så jeg begynner å lure litt på om ikke det er abs pumpa som driver å kødder.

fikk opp en feilkode på den første gang jeg tok diagnose å fikk slettet feilen bare for og prøve, den oppførte seg helt likt.

men fikk ikke opp feil den andre gangen jeg tok diagnose :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår