Gå til innhold

Gearkasse flushing

Ranger emnet


Zilla

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har akkurat kjøpt meg en 2001 A6 2,5 tdi (180 hk) med automat. Det er litt dårlig med servicehistorikk på denne og jeg har lyst til å bytte filter og olje på gearkassa, tenker at det er best å være føre var. Hvordan gjør man denne jobben og hva trenger jeg? Har hørt om flushing men er ikke helt sikker på hvordan dette foregår. 

Har fått kjørertøydata-liste og det står FAU på drivmekanisme, går ut i fra at dette er gearkassa.

 

Fint hvis noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har byttet olje på automatkasse tidligere så bør du vurdere å sette det bort, flushing er i tillegg mer omfattende.

Du må også ha diagnose for å lese av temp. på girolja for å finne rett oljenivå. Tiptronic kassene er følsomme for oljenivå.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Vet at man må ha vac-com for å utføre jobben. Har bestilt så det kommer om et par uker. Er også klar over intervallene på 60.000 km. Er litt dårlig med serviceinformasjon på bilen etter 163.000 km bortsett fra regreim, dieselpumpe og kammer på 185.000 km. Har skikkelig lyst til å prøve å få flushet kassa selv. Flott hvis noen hadde link til DIY evt video til hele greia. 

Er skrukyndig, har grav, løftebukk, kompressor og mengder med verktøy :-) 

Har ikke flushet kasse før men har byttet olje og filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fikk beskjed av dem forskjellige verksteda eg spurte om flushing, var att dem  ikke hadde utstyr til det, vett ikke hva utstyr som skreves for å flushe kassa, må vell vær noe som kan spyle gjennom kassa med olje. Bytte olja kan du jo alltids gjøre selv, men flushing vett eg ikke hva type utstyr dem bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår