Gå til innhold

Partner 1.6 hdi starter ikke

Ranger emnet


Lydvogna

Anbefalte innlegg

har akkurat kjøpt en Partner 1.6 hdi 4X4 2007

Skulle bytte kobberpakning på 2 av dysene som jeg måtte grave ut av forleiret diesel.

Vel etter jobben skulle jeg starte den igjen men den var 100 % død på tenningen

Tenner på startgass Prøvd lutet på dysene og håndpumpet. Prøvd å taue i gang men ingen reaksjon

 Fikk ut følgende feilmeldinger:

1351 pre/post heating relay circuitrelay controlled and spark plugs not supplied Permanent

P0113 intake air temperature signalopen circuit or short circuit to +ve Intermittent
P0104 flowmeter signal electrical fault Intermittent
P0087 diesel high pressure regulation circuitpressure below reference value Intermittent
P0093 diesel high pressure regulation circuitpressure below setting and pump filling flow setting too high Intermittent
P1113 diesel high pressure regulation circuitrail pressure below maximum pressure Intermittent
P0204 cylinder 4 injector circuit * open circuit Intermitten
 
Har blitt mye riving i håret og banning i helgen:-(
Noe som har noen tips?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startgass på diesel er FYFY!!

 

Start med å slett alle feilkoder og gå over og sjekk at alt er montert slik det skal og prøv å start den igjen, dra den på starteren i minst 10 sek hvis den ikke fyrer. Les så ut feilkoder igjen. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid de starter hvis det er for mange feilkoder.
Slett alt, og prøv igjen.
Og hvis den ikke starter igjen da, les av på nytt.
Regner med at du har sjekket at kontakter på dyser og luftmassemåler sitter på skikkelig?

P.S. Den første feilkoden er veldig vanlig og vil ikke påvirke start av motor før det blir en del kaldere.
Mest sannsynlig en eller flere glødeplugger som har tatt kvelden(etter min erfaring er det ca. 75% sjanse for å få ut glødepluggene uten å knekke de.)

  •            '19 Peugeot iOn                                        [67HK]
  •             '10 SAAB 9-5 Turbo6 XWD Aero Hirsch [330HK]
  •             '08 SAAB 9-3 SC 1,8t BioPower BSR       [220HK]
  • [vrak]   '03 SAAB 9-3 SS 1,8t BioPower Maptun [240HK]
  • [solgt]  '02 Peugeot Partner 2.0 HDI                    [90 HK]
  • [solgt]  '97 Peugeot Partner 1,4                           [75 HK]
  • [solgt]  '95 SAAB 9000 2,0                                  [131 HK]
  • [solgt]  '96 Peugeot Partner 1,9D                         [69 HK]
  • [Vrak]   '86 Mazda 626 2.0                                  [102 HK]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid de starter hvis det er for mange feilkoder.

Slett alt, og prøv igjen.

Og hvis den ikke starter igjen da, les av på nytt.

Regner med at du har sjekket at kontakter på dyser og luftmassemåler sitter på skikkelig?

 

Ekko?

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte bilen til merkeforhandler og her er konklusjonen:

 

HAR SKIFTET KOBBERPAKNINGER PÅ TO DYSER, ETTER DETTE VIL IKKE BILEN STARTE

Merke/type Reg.nr. Chassisnr. Eier Bruker

Rep.dato Km.stand Reg.dato Produktnr. Deres ref.

Faktura

DRATT BIL INN, UTFØRT KORTTEST. KONTAKT PÅ DYSE NR 4 VAR IKKE PÅ. STARTER IKKE. KONTROLLERT RETUR PÅ DYSER, STOR LEKKASJE PÅ DYSE 1, MÅ SKIFTE DYSE NR 1

Sum
Diverse avgifter og avrundinger

Verkstedsmateriell Kildesortering Myntavrunding

Sum

Antall

Stk.Pris

Beløp inkl. mva

1875,00

1875,00

 

 

Litt min egen feil da jeg åpnet den ene dysen dor å komme bedre til og ikke tenke over at det ikke er så lurt med høytrykksdyser

 

Merkeverksted skulle ha 7000NOK for ny dyse men har klart å skaffe den fra andre for 3500NOK(ny) men merkeverksted skal bytte den da den må programeres

 

Blir spennende å se hva denne bilen kommer til å koste meg til slutt med all utbedring som må til:

 

Må gjøres:

Håndbrekk og dårlig bremse effekt bak

 

Skal fikses på sikt:

4x4 defekt  (innkobling kasse - mellomaksel)

bakstilling ( får denne overhalt fra Polen for ca 2000NOK

 

Jobber ekstrajobb som bilberger på Geilo så jeg har jo litt rabatt på deler heldigvis:-)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår