andersf79 Skrevet Oktober 4, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2015 Har en t5 2,5tdi 4 motion 2007 som gradvis har begynt å gå dårligere og dårligere. Noen med forslag hva årsak er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 4, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2015 Når tok du servicen sist? (filtere, olje og slike ting) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andersf79 Skrevet Oktober 4, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2015 service for 15000km siden bytte av olje+filter,luft filter,kupefilter, usikker på dieselfilter da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andersf79 Skrevet Oktober 4, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2015 Mister liksom futten når jeg passerer 2200 omdreininger. virker lat ..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 4, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2015 15000km er en god stund. Skader ikke med nye filtere da. Anbefalt oljeskift er jo 10000km ;) Dieselfilteret kan dra ned effekten på bilen. Har du prøvd diagnose på bilen? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andersf79 Skrevet Oktober 4, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2015 kjører på longlife olje, som skal holde 30000km, men skifter på 15000. har tatt diagnose på den, men ingen feil å finne.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 4, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2015 Longlift interval er ikke å anbefale. Det vil nok flere her inne skrive under på ;) Om det ikke er noen feil i systemet ville jeg startet pent med dieselfilter, luftfilter og et oljeskift med filter. Det skader aldri, og koster heller ikke så mye opel astra reagerte på dette 1 Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahny Skrevet Oktober 5, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2015 Mye småkjøring..? Tett kat./partikkelfilter? LMM? Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Oktober 5, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2015 Blanding av en dårlig vacuumslange og en feilkode/defekt luftmassemåleren kan verre nok til den drar dårlig. Og hvordan er eksosen på bilen, er det noe ekstra luft fra slanger eller lyd fra turbo, når du kjører. Er det kun at den drar dårlig eller er det noe spesielt på et turtall Så er det som TKARLSEN skriver bytte alt. er ikke bra å kjøre for lenge på olja bytt ofte. Og ta en diagnose på bilen så ser du om det er noe som er galt på motoren, slipp du å spekulere på at en sensorer eller to har tatt kvelden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andersf79 Skrevet Oktober 27, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2015 skiftet alle filter og sjekket for feilkoder, men ingen ting kommer opp. kom over at noen driver og bytter tetninger på dysene, da dette kan forårsake dårlig trekkraft.... noen med erfaring rundt dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet Oktober 27, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2015 Problemet ble løst for min del med dieselfilter bytte, min kveltes av og til også på slutten før filter ble byttet. Håper du finner utav det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 27, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2015 Tetninger rundt dyser byttes ikke med mindre de lekker, hvis de lekker så vil du se en ansamling av koks og søl rundt dysen. Mye som kan forårsake dette, alt fra fysisk feil til bagateller og/eller sensorfeil. Sjekk at WG staget beveger seg fritt, ta en diagnose og sjekk de fysiske sensorene - at de gir fornuftig signal og at turbotrykket følger en jevn og naturlig kurve. Gå over vacuumslanger og sjekk at de er hele og ikke fulle av sprekker. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andersf79 Skrevet Oktober 27, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2015 hei. wg staget går fritt, sjekket turbotrykk og tatt diagnose ,alt ser fint ut. så en plass at de byttet disse tetningene...og at symptomene kunne stemme...med det. alle slanger ser hele og fine ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 27, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2015 Hjelper ikke at slangene ser fine ut, de kan fremdeles være sprukne. Ta de ut og saumfar de, helst test de. Som skrevet så sjekker du lett om dysetetningene er dårlige. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andersf79 Skrevet Oktober 27, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2015 har vært ute med de,+ vacumtestet dem, virker helt ok.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.