Uhu92 Skrevet September 6, 2015 Rapporter Share Skrevet September 6, 2015 Hei! Er ute etter en trygg og god vinterbil, til landeveiskjøring. Da det er førstebil tenker jeg max 60 000 i pris. Takk for alle innspill! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 6, 2015 Rapporter Share Skrevet September 6, 2015 Audi A4/A6 med Quattro er fine biler. Alt. kan også Golf og Passat med 4-Motion være kurante biler. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet September 6, 2015 Rapporter Share Skrevet September 6, 2015 Kjøp en enkel liten bil med forhjulstrekk, og helst med ESP (antiskrens) Om du ikke har mere spesifikke krav enn skrevet i første post, så vi du få forslag i hytt og vær. Vurder, b.a.: Ska du kjøre langt ? - kanskje du bør ha diesel Trenger du plass til mere enn deg selv? Har du du [reellt] behov for 4-hjulstrekk? Hvor snobbete er du? o.s.v. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Uhu92 Skrevet September 6, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2015 Skal ikke kjøres langt på. Må være 5 seters. Har ikke reelt behov for 4 hjulstrekk. Hva er fordelene/ ulempene med fremtrekk, baktrekk og 4x4? Har vurdert Bmw 3serie, 316i 2004, noen som har erfaring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet September 7, 2015 Rapporter Share Skrevet September 7, 2015 Fordeler og ulemper med FWD, RWD og AWD kan nok diskuteres ut i det uendelige. FWD er nok det "tryggeste". Her vil du ikke oppleve at ræva kommer. Svinger du og gir full gass så bruker bilen å gå ditt hvor hjula peker. Du har også som regel vekta på hjula som drar. RWD er jo morsom å kjøre med. Spinner lett på bakhjula da. Gøy å leke seg med men ikke umulig å kjøre med. Kommer deg frem med RWD også. AWD er jo safe. Drar på alle hjula. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 7, 2015 Rapporter Share Skrevet September 7, 2015 Jeg mener fremdeles at Audi A4/A6, VW Golf og Passat er gode alternativer, selv uten 4 hjulstrekk. Jeg hater å nevnte dette dritt merket, men Ford Mondeo Mk3 --> (2004-->) er også meget gode vinterbiler. Tom. standard med dieselvarmer (men ikke forvent at den fungerer!) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 8, 2015 Rapporter Share Skrevet September 8, 2015 Jeg mener fremdeles at Audi A4/A6, VW Golf og Passat er gode alternativer, selv uten 4 hjulstrekk. Jeg hater å nevnte dette dritt merket, men Ford Mondeo Mk3 --> (2004-->) er også meget gode vinterbiler. Tom. standard med dieselvarmer (men ikke forvent at den fungerer!) Etter min erfaring er passat en mye større drittbil enn mondeo mk3... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 8, 2015 Rapporter Share Skrevet September 8, 2015 Det er akuratt derfor din og min mening ikke skal legge til grunn for hvilken bil andre kjøper. Noen liker mora og andre liker dattera. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg