SheepRider Skrevet August 19, 2015 Rapporter Share Skrevet August 19, 2015 Har en opel astra 1,6 16v 2001 modell som tikker som ett uvær. Har blitt anbefalt her tidligere å ta en motorrens for å få ut all olja å få fylt på ny. Det hjalp i ca 2 dager før den begynte igjen. Motoren bruker egentlig nesten ikke olje heller faktisk så det virker veldig rart hele greia, høres ut som det er like før hele motoren tar kvelden. Det er verst når den er kald, men den tikker merkbart hele tia. Så er det noen som har noen idé om hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 20, 2015 Rapporter Share Skrevet August 20, 2015 Ventilløfterene tenker jeg. Er det hydrauliske løftere er det bare å bytte de, evt justere hvis det er "tradisjonelle" løftere. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SheepRider Skrevet August 20, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2015 Vet ikke om det er hydrauliske løftere eller ikke på den jeg, men uansett er det en forholdsvis grei sak? holder det å ta av toppdekselet eller må en av med hele toppen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 20, 2015 Rapporter Share Skrevet August 20, 2015 Aldri skrudd på Opel før, men for å justere ventiler holder det med toppdekselet. Er det hydrauliske antar jeg at toppen må av. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg