Gå til innhold

Motor lugger ved javn turtall

Ranger emnet


pionersport

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en 2006 vw passat 1.9tdi.

 

Motoren min har begynt å lugge når jeg kjører, spesielt når jeg har et javnt turtall, tomgangen er jevn og fin.

 

I tilleegg til det så skjer det noe rart med klimannlegget i kupen, når jeg aksellelerer raskt så blåser det mere luft ut av klimannlegget, man hører det kommer mer luft inn.

 

Både luggignen på motoren og klimannlegget begynte likt, noen som har noen ideer om hva som er galt? Er ikke sikkert de to feilene har noen sammenheng, men syns det er rart at de begynte likt.

VW passat 25006
Ford fiesta 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjører til Østfold, nærmere bestemt Fredrikstad så kan jeg hjelpe deg.

Men, den lugginga du beskriver, hvis det er i turtallsområdet 1500-2300rpm så er det mest sannsynlig EGR ventilen som er kokset igjen.

 

Ang. klimaen så vil det automatisk komme mer luft inn når farten øker (luften blir presset inn)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende jeg hsr tenkt meg på harrytur til sverige de nærmeste helgene, så kanskje jeg kunne svippa innom om det passer:)

 

Lugger ved 1500-32300 rpm ja, så ka nok være at egr ventile begynner å tette seg, kan jo demontere å rense den, det koster jo ingen ting :)

 

Ang klimaannlegget så har det blitt en merkbar forskjell, hver gsng msn gir gass så hører du det veldig godt at det strømmer mere luft inn, høres nesten ut som at vifta går fortere, for det suser godt.

 

Har en slik diagnose apperat, skal prøve å plugge den i å se om den får ut noen koder, eller trenger man en mer avansert en?

http://www.ebay.com/itm/261678317155?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

VW passat 25006
Ford fiesta 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende jeg hsr tenkt meg på harrytur til sverige de nærmeste helgene, så kanskje jeg kunne svippa innom om det passer:)

 

Lugger ved 1500-32300 rpm ja, så ka nok være at egr ventile begynner å tette seg, kan jo demontere å rense den, det koster jo ingen ting smile.gif

 

Ang klimaannlegget så har det blitt en merkbar forskjell, hver gsng msn gir gass så hører du det veldig godt at det strømmer mere luft inn, høres nesten ut som at vifta går fortere, for det suser godt.

 

Har en slik diagnose apperat, skal prøve å plugge den i å se om den får ut noen koder, eller trenger man en mer avansert en?

http://www.ebay.com/itm/261678317155?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Den du linker til er vel grei den du får nok lest av litt feilkoder med den.

Og slettet noe feil med den også merke er ikke det dårligste.

Men vil du gå dypere inn i bilen så må du nok ha litt mer avansert.

 

Det med klima kan du også finne ut med diagnose om det er noe galt med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang klimaannlegget så har det blitt en merkbar forskjell, hver gsng msn gir gass så hører du det veldig godt at det strømmer mere luft inn, høres nesten ut som at vifta går fortere, for det suser godt.

Hører og føler du at det kommer mer luft, eller hører du det bare?

Har liten tiltro til at det kommer mer luft ut av klima'n, men har du prøvd ved å skru den helt av?

 

Høres mer ut som en lekkasje på trykksiden av turbo spør du meg.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår