Gå til innhold

Bilder av Zamot's Leon 20VT

Ranger emnet


Zamot

Anbefalte innlegg

J'en skal vel koste rundt 500-600. (Bare nevner at jeg ikke betaler full pris på VAG-deler, men originaldeler er sykt dyre for det)

 

Den ga litt mer boost høyere opp, men alle biler er forskjellige.

QUOTE]

 

Nå er jeg med på å lage tråden min enda mer off topic, men...

 

Har lest litt, og skjønner det er snakk om den såkalte magnetventilen. Jeg har vurdert å bytte denne, da bilen lugger noe på høyt turtall (se egen tråd).

 

Har skjønt det slik at N75 F sitter på originalt, mens N75 J skal være bedre, både på chippede/uchippede biler? Hvilken motor kommer denne fra?

 

Fra hvor lønner det seg å kjøpe VAG-deler (er VACN medlem)...

 

Er denne vanskelig å bytte? Link til bilde/guide?

Starter ny tråd...

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

sommerfelgene er helt råe di så lite som tar di! veldi flott bil, men 1 utrolig stygg ting drar den voldsomt ned! uten stålkuken der bak hadde denne sett bare helt fantastisk ut.. synd at en så liten sak kan ødelegge noe så bra, men det er da bare min mening. Stå på! Nydelig bil :)

Golf 1.6 '02 - Koser meg nå!: )

Golf 1.6 '99 - kjempebil!

Nissan Primera SRi '96 - en katastrofe fra start til mål

Toyota Corolla '87 - min første kjærlighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det høyst usikkert hvordan sommerhjula mine kommer til å se ut i år, da lakken flasset av og jeg skal få nye. Men det ser ikke ut som samme modell kommer, og spørs om jeg finner noen andre jeg liker som ikke koster skjorta. Så kanskje jeg faktisk lakkerer de om, da blir de ikke så krom aktige, men jeg jeg tenkte på en litt mørk sølvfarge. Vurderer også andre felger. Kanskje samme som vinterfelgene, bare i 18"?

 

Takk for innspill. Nedrdumen bak skulle jeg helst hatt bort ja, men man kan ikke velge alt når man kjøper brukt. Og den er unektelig kjekk å ha, både når man skal frakte store ting, eller som ryggesensor.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud.. har dere d så trangt der nede at man faen må bruke stålkuken som sensor?? e jo helt for jævli d da.. dessutn ville jeg bare si zamot, at ta noe annet enn vinterfelgene i 18.. artig for deg selv som eier å få forandring, så det blir nok litt kjipt med samme opplegg året rundt, vil jeg tro men for all del..

Golf 1.6 '02 - Koser meg nå!: )

Golf 1.6 '99 - kjempebil!

Nissan Primera SRi '96 - en katastrofe fra start til mål

Toyota Corolla '87 - min første kjærlighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jævli bra ikke tvil om d!! bare få kappa stålkuken til helvette nu så har du den bilen!! lest litt på forumet her nu, virker som det er endel småfeil på disse bilene.. Stemmer det eller er det et galt inntrykk jeg har fått?

Golf 1.6 '02 - Koser meg nå!: )

Golf 1.6 '99 - kjempebil!

Nissan Primera SRi '96 - en katastrofe fra start til mål

Toyota Corolla '87 - min første kjærlighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jævli bra ikke tvil om d!! bare få kappa stålkuken til helvette nu så har du den bilen!! lest litt på forumet her nu, virker som det er endel småfeil på disse bilene.. Stemmer det eller er det et galt inntrykk jeg har fått?

 

Tror absolutt ikke det er mer småfeil med denne enn andre biler (f.eks. audi). De feilene du har lest om er vel feil som går igjen, men som absolutt ikke alle har. De fleste er heller ikke dyre/alvorlige. Den værste feilen er vel at det ofte er lekkasje i dørene som medfører fukt, og det bør sjekkes grundig før evt. kjøp.

 

Dette er de feilene jeg har hatt som er verdt å nevne:

-Generelt fuktig i kupeen (pga lekkasje i dører) - fikset (delvis på garanti).

-Fuktighet i lykter (ikke noe problem egentlig)

-Lys i lysbryter blinker (ikke fikset - merkes ikke)

-Begge "nøkkelhullene hadde slått seg vrange, fjæren hadde vridd seg. (fikset på garanti)

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lest litt på forumet her nu, virker som det er endel småfeil på disse bilene.. Stemmer det eller er det et galt inntrykk jeg har fått?

Da går vi OT igjen!

Bilen min er "steingammel" og det lille som har vært galt har vært galt på andre VAG-biler på samme plattform. Så jeg kan ikke si jeg synes det er endel småfeil på Leon.

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Follow-up OT.. :)

Kan ikke si at jeg har hatt noen problemer etter et knapt år som Seat-eier. Har riktignok beholdt bilen original... enn så lenge, ligger en N75J her som trolig blir montert i helga, + Revo i bestilling (fortsatt.. grr.. :( ).

 

Men når det er sagt, så har jeg merket noe ujevnt drag i litt høye hastigheter (220+), som jeg tolker som om turboen er litt treig med å spinne opp og holde koken. Virker noe variabelt, stort sett har jeg fullt turbotrykk innen et knapt sekund etter at pedalen er i bånn, mens noen (et fåtall) ganger tar det opp mot 4-5-6 sekunder - føles ut som om bilen ikke klarer mer, for plutselig å dra merkbart hardere. Noen andre som har vært borti dette? (Har ikke målt med VAG-COM ennå, lite aktuelt å gjøre så mange tester av sånt i Norge ;))

 

Er heller ikke helt fornøyd med bremsene, de fader endel når de blir varme (føles som å skjære med varm kniv i flytende smør), men det er vel kanskje ikke å karakterisere som en feil. Fyren jeg kjøpte av valgte å droppe 18"-hjul + Brembo-kit, så standardbremsene sitter på bilen nå, og funker helt greit for "norske forhold".

 

At frontleppen har fått en sprekk pga. at jeg "fant" en ny fartsdump på Skårer utenfor Oslo i 70-80 km/t, er vel heller ikke en feil, tvertom ble jeg faktisk positivit overrasket når ny frontleppe bare kostet ca 300,- ;)

 

Men kjenner jeg bilen rett, kommer feilene på samlebånd når garantien går ut. Det gjorde de ihvertfall på en Mittibushen Galant jeg hadde tidligere doh

.Whz

- 2008 BMW 325d Coupe

x 2003 Seat Leon Cupra R

x 1993 VW Corrado G60

x 1990 Mitsubishi Galant GLi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt lurer på å lakkere felgene, da kommer de kanskje til å se ca sånn ut, hva synes dere?

Ser ikke så gæli ut.. Men lakk - holder det? Er det 8x18?

Forresten - har absolutt sansen for Mille Miglia-felgene du så på.. Noen norske forhandlere av dette merket?

.Whz

- 2008 BMW 325d Coupe

x 2003 Seat Leon Cupra R

x 1993 VW Corrado G60

x 1990 Mitsubishi Galant GLi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å få sett denne informasjonen.. Da er det jo strengt tatt ikke noe grunn til å være overskeptisk til Seat, bare like skeptisk som man alltid skal være når det gjelder bilkjøp uansett merke. Takk for infoen iallfall: )

Golf 1.6 '02 - Koser meg nå!: )

Golf 1.6 '99 - kjempebil!

Nissan Primera SRi '96 - en katastrofe fra start til mål

Toyota Corolla '87 - min første kjærlighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å få sett denne informasjonen.. Da er det jo strengt tatt ikke noe grunn til å være overskeptisk til Seat, bare like skeptisk som man alltid skal være når det gjelder bilkjøp uansett merke. Takk for infoen iallfall: )

 

Når det gjelder vanlige feil, så kan jeg vel nevne noe som jeg har fått oppleve. Mener disse feilene går igjen å igjen i vag generellt (skulle nesten tro at det var innlagt feil), som jeg fikk høre av møller mekaniker.

 

1. Coilene 4 stk ca 1000,- + arbeid (Garanti ved mitt tilfelle)

 

2. Vindusheisene 1 stk ca 1000,- + arbeid ca 3500,- = ca. 4500,- !

 

3. Maf/Lmm 1stk ca 2-3000,-?

 

 

Alle Coilene ble byttet samtidig, selv om det var 2 av dem som var gåene.

Vindusheisen på passasjer sida gikk i stykker, kom på 4500,- får å få bytta! (Ekstremt høy pris etter min mening, og utrolig dårlig kvalitet på delen(mener det var noe med vaier/feste)).

Nå har jeg problemer med at bilen går ut og inn av nødmodus, noe som antagelig skyldes mafen fordi jeg har hatt lugging tidligere etc. Skal prøve å rense den idag. Vindusheisen på førersiden har også gått nå, arrgghhh.. kommer til å kjøpe delen å få noen andre til å fikse det. gidder ikke betale de ekstra 3500,-.

Bare nevner før jeg avslutter at 2 av kameratene mine med henholdsvis Skoda Octavia og VW Golf4 har fått ødelagte vindusheiser på både passasjer og sjåfør siden, så som sagt det er noe som går igjen i vag.

 

Noe flere som har hatt like feil som meg, eller andre typer feil?

 

Mvh Robin

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår