Gå til innhold

Bilder av Zamot's Leon 20VT

Ranger emnet


Zamot

Anbefalte innlegg

Hmm, hva mener du med "nesten"? :)

Du må vel gjøre noen mappinger i motorstyringa for å få tilpasset til ny turbo, i tillegg? Hva regner du med å få ut av effekt og dreiemoment totalt?

 

Omsider Revo SPS3-sak på meg, forresten.. :D Enten i morgen, eller i midten av neste uke, avhengig av når PowerZone fikser biffen.

 

Med nesten så mener jeg at jeg har blitt enig om kjøp, men handelen er ikke gjennomført enda.

 

Regner med ca 240-250hk (kan kanskje ta ut litt mer også, men ser ikke noe poeng i det, burde hatt 4hjulstrekk hehe).

 

Må ha ny chip ja, tenkte kanskje å få custom mapping f.eks. fra ES tuning.

Hvor mye må du gi for Revo SPS3 saken? Må man kjøpe software og hardware? Leste at flere kan bruke samme SPS3, men det fordrer vel kanskje at man har kjøpt software (og fått det installert)?

 

Hadde vært veldig kjekt med en sånn Revo sak med dens funksjonalitet, men folk anbefaler at det mappes custom til bilen...

 

Har forresten planer om litt andre småtterier (tårnstag og stag fra TT under foran), og kanskje bremser om jeg finner en rimelig oppgradering.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Må ha ny chip ja, tenkte kanskje å få custom mapping f.eks. fra ES tuning.

Hvor mye må du gi for Revo SPS3 saken? Må man kjøpe software og hardware? Leste at flere kan bruke samme SPS3, men det fordrer vel kanskje at man har kjøpt software (og fått det installert)?

Hadde vært veldig kjekt med en sånn Revo sak med dens funksjonalitet, men folk anbefaler at det mappes custom til bilen...

 

Blir 8k for programmeringa, + 4k for boksen (leketøyet ;))..

Kan visst bruke samme SPS3 til flere ja, men 8k må man visst ut med uansett for programmeringa. Men med tanke på at kun programmet endres (ingen fysisk inngripen), og får rimelig god effektøkning i forhold til andre tilsvarende mods (på papiret ihvertfall :)), er det slettes ikke så gæli pris.

 

Om jeg skal gjøre så mye mer enn SPS3, tviler jeg egentlig litt på. KN-filter kommer på plass samtidig, etterhvert kanskje Forge-ventil og ny eksos kanskje, men blir, som du sier, noe begrenset bruksområde med 300+ hk på forhjula. ;)

 

Klart, jeg hadde nok sett på andre ting, hadde det ikke vært for SPS3-boksen. Det at man kan leke seg litt på egen hånd er jo gøy, + muligheten for å "slå av" programmet og legge tilbake originalverdier er greit mtp. at jeg fortsatt har garanti på kjerra.

.Whz

- 2008 BMW 325d Coupe

x 2003 Seat Leon Cupra R

x 1993 VW Corrado G60

x 1990 Mitsubishi Galant GLi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par linker jeg fant i farta. Kanskje litt off topic men.... iallefall verdt å sjekke ut

 

Hardware:

http://www.impossible-performance.cwc.net/seat_performance.htm

(merk: 3"downpipe og intake pipe. HK å hente der)

 

Design:

http://www.leon-concept.com/tuning/cuprakits/

 

Og seatforum:

http://seatcupra.net

 

Mvh

Robin

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Siden solen skinner og asfalten er tørr, klør man alltid etter å fikle litt med bilen, og jeg har gjort noen små-mods:

 

-S3-stag under bilen foran

-Nye foringer til motorfeste nederst i midten

-Fjernet bakvisker

-Montert 80mm slange fra nederste grill til luftfilter

-Tatt av spylerslangen til bakvisker og satt på slange slik at den kan sprute på intercooler.

 

S3-staget kostet i underkant av 300,- hos audi, og sørger for litt mer presis styring med mindre understyring. Anbefales for alle med Leon/A3/golf(?)!

 

Foringene i motorfestet sørger for mindre vridning av motoren ved gasspådrag og slipp av gass, slik at kreftene kommer fortere i bakken og alt føles mer tight. Som en bonus (for meg i hvert fall) ble det mer lyd i bilen, mere grom lyd ved tomgang og pådrag. Mere bass og risting altså, og det øker kjøregleden. Lyden er halve opplevelsen, ikke sant? Anbefales for alle med Leon/A3/golf(?) 1,8T!

 

Bakviskeren brukte jeg aldri uansett, spoileren sørger for en ren rute uansett hvor møkkete bilen er ellers. Så nå er det penere utseende og lettere å vaske. I tillegg fikk jeg jo en spylerslange til overs, som jeg først hadde i grillen rettet utover litt mot siden for å spylene ned heite fotgjengere. Men flyttet den så den kan kjøle ned intercooleren ved hard kjøring (ikke testet enda).

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

muligheten for å "slå av" programmet og legge tilbake originalverdier er greit mtp. at jeg fortsatt har garanti på kjerra.
Dette blir litt OT.

Ikke for å være ny her og komme og komme her osv. Men helt seriøst, tror du at verkstedet ikke kan se at du har at Revo inne?

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden solen skinner og asfalten er tørr, klør man alltid etter å fikle litt med bilen, og jeg har gjort noen små-mods:

 

-S3-stag under bilen foran

-Nye foringer til motorfeste nederst i midten

Hvilket merke på foringene?

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verkstedet trenger ikke se f.eks. Revo om de ikke spesielt ser etter det og bilen går med normal-program. Om de virkelig vil finne det ut, ja da klarer de det sikkert. Men når bilen går med normalprogram, hvorfor skulle de da annta at den er chippet og sjekke nærmere? Uansett er ikke det et stort poeng for meg, men heller det at man kan overlate kjøretøyet til bekjente uten at de trenger å ha tilgang til alle hestene... Uansett så blir det mapping på meg tenker jeg.

 

Hvilket merke på foringene?

Neuspeed fra awesome-gti.co.uk.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir litt OT.

Ikke for å være ny her og komme og komme her osv. Men helt seriøst, tror du at verkstedet ikke kan se at du har at Revo inne?

 

Godt poeng - kunne nok mistolke det jeg skreiv der. :) Verkstedet kan nok se det de vil, hvis de går inn for det. Regner f.eks. med de kan se at jeg har brukt VAG-COM og ikke har benyttet noen godkjent "identifikator" for autoriserte verksted, eller tilsvarende, men OM de merker det, er en annen sak.

Pointet mitt: Hvis jeg leverer inn bilen, og de merker at kjerra går mye bedre enn den vanligvis ville ha gjort, er sannsynligheten betydelig større for at de faktisk GJØR videre undersøkelser, og vil avdekke fakta. Hvis bilen derimot oppfører seg normalt, er sjansen mindre for at dette vil skje. Hvis de likevel skulle sjekke f.eks. hvilke boost- og tenningsverdier som er satt for å se om eieren av bilen har lekt seg litt, ville de vel også få avkreftet store deler av mistanken hvis verdiene faktisk er identisk med det som ligger inne i originalprogrammet.

...men jeg tror ærlig og oppriktig ikke at VAG har vært så dumme at de IKKE logger hva som skjer av aktivitet mot OBDII-porten... ;)

 

 

Er det noen som har kjennskap til hva som faktisk gjøres på VAG-verkstedene, fortell! :)

.Whz

- 2008 BMW 325d Coupe

x 2003 Seat Leon Cupra R

x 1993 VW Corrado G60

x 1990 Mitsubishi Galant GLi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fet bil :)

Har sett deg flere ganger, stå på Strømmen, men aldri noen i den..? :)

Takk takk...

Bra sota ruter vet du! hehe :)

 

Stod vel en gang eller to på strømmen i påsken rett og slett fordi en kompis skulle ta en langtur der og da, så da bare parkerte jeg der og ble med.

 

Står ikke og råner på strømmen, ble ferdig med det for 4-5 år siden.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng - kunne nok mistolke det jeg skreiv der. :) Verkstedet kan nok se det de vil, hvis de går inn for det. Regner f.eks. med de kan se at jeg har brukt VAG-COM og ikke har benyttet noen godkjent "identifikator" for autoriserte verksted, eller tilsvarende, men OM de merker det, er en annen sak.

Pointet mitt: Hvis jeg leverer inn bilen, og de merker at kjerra går mye bedre enn den vanligvis ville ha gjort, er sannsynligheten betydelig større for at de faktisk GJØR videre undersøkelser, og vil avdekke fakta. Hvis bilen derimot oppfører seg normalt, er sjansen mindre for at dette vil skje. Hvis de likevel skulle sjekke f.eks. hvilke boost- og tenningsverdier som er satt for å se om eieren av bilen har lekt seg litt, ville de vel også få avkreftet store deler av mistanken hvis verdiene faktisk er identisk med det som ligger inne i originalprogrammet.

...men jeg tror ærlig og oppriktig ikke at VAG har vært så dumme at de IKKE logger hva som skjer av aktivitet mot OBDII-porten... ;)

 

 

Er det noen som har kjennskap til hva som faktisk gjøres på VAG-verkstedene, fortell! :)

Da er vi enige! :)

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har N75 J wastegate actuator solenoid.

 

Funka det bra? og hvor mye måtte du gi for den?

 

1,45Bar? Er ikke det litt mye? drar 1,36 Bar her med superchip

 

Mvh

 

Robin :)

J'en skal vel koste rundt 500-600. (Bare nevner at jeg ikke betaler full pris på VAG-deler, men originaldeler er sykt dyre for det)

 

Den ga litt mer boost høyere opp, men alle biler er forskjellige.

 

Og ja, jeg peaker på 1,45, og det er mye, så derfor kommentaren om å "runne lean" i signaturen. Men du verden hvor godt 348 Nm føles...

 

Man kan gjøre mye (ugang) uten å remappe eller chip'e...

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår