Gå til innhold

Bilder av Zamot's Leon 20VT

Ranger emnet


Zamot

Anbefalte innlegg

Hehe takk..

 

Kunstnerisk og kunstnerisk.. Bildene er faktisk tatt i solnedgang på kaia i Trondheim (Nyhavna heter det vel - helt ytterst). Det er et industriområde der man også kan få mange andre spennende bakgrunner, bildene jeg tok forrige gang med vinterhjula ble også tatt der. Moro å prøve å ta litt fancy bilder da.. :)

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Siden solen skinner og asfalten er tørr, klør man alltid etter å fikle litt med bilen, og jeg har gjort noen små-mods:

 

-S3-stag under bilen foran

 

Var det mye jobb eller vanskelig å montere det nedre S3 staget? Hørtes ut som mye nytte for svært lite penger!?! Fikk veldig lyst på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det mye jobb eller vanskelig å montere det nedre S3 staget? Hørtes ut som mye nytte for svært lite penger!?! Fikk veldig lyst på...

 

Har du oversett denne tråden?:

"If it ain't broke, mod it"-tråd

Det er utrolig enkelt å montere og gir mye valuta for pengene! Bare å jekke opp bilen så man kommer til under, dytte på plass skruefestene ("nuts"), og skru fast staget. Noen sliter med at skruefestene går rundt, men da er det bare å ta en jekk til og spenne staget forsiktig opp så skruenefestene ikke går rundt når man skrur inn skruene.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du oversett denne tråden?:

"If it ain't broke, mod it"-tråd

Det er utrolig enkelt å montere og gir mye valuta for pengene! Bare å jekke opp bilen så man kommer til under, dytte på plass skruefestene ("nuts"), og skru fast staget. Noen sliter med at skruefestene går rundt, men da er det bare å ta en jekk til og spenne staget forsiktig opp så skruenefestene ikke går rundt når man skrur inn skruene.

 

Har skumlest hele den tråden og mente at jeg hadde lest noe om monteringen av staget ett eller annet sted, men fant det ikke igjen. Har ikke mulighet til å lese alle 5-6 sidene i hver eneste Leon tråd så veldig grundig mens jeg er på jobb. Kunne seff sjekka det nøyere ikveld, men takk for tipset hvertfall! Ringer nærmeste Møller...

 

EDIT: Og da var S3 staget bestilt! Møller i Fr.stad skulle ha 260,- pluss 20-50,- for skruer/fester. Får det forhåpentligvis på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da var bilen endelig på veien etter mapping i dag!

 

Den går friskt for å si det mildt!

Benket 250hk og 332NM, men mappet litt mer på vei etter det også så det er minst 250 gamp. I tillegg var det noe usikkerhet i benken med at hjulene glapp... Har tatt ut det som går uten å makse MAFen.

 

Skal nok logge litt mer med vagcom og g-tech en dag.

Jeg er uansett meget fornøyd, det er sikkelig drag hele veien!

Den er også mer lett kjørt enn før. Turbotrykket bygger seg raskt, men jevnt og pent opp. Før tok det litt tid og så kom trykket plutselig, men nå er den veldig snill og på lave turtall uten at ladetrykket plutselig kommer bare man gir litt gass...

 

Som en bonus er det også en sykt kul turbolyd (plystre/suselyd)!!

 

Takk til Hans og Egil på ES tuning! Gutta har jobbet til langt på kveld/natt!

 

Her er "trimmeoppskriften" min:

 

Turbodynamics K04 "Hybrid" Turbo

Ram-Air MaxFlow luftfilter

Samco S3/TT 225hk innsugsslange

3" MAF/LMM fra S3/TT 225hk

Milltek 3" Downpipe & Kat

2,5" eksos kat/bak

Dyser fra S3/TT 225hk

Bensintrykk regulator

Forge frontmontert intercooler

Forge DV007 Resirkuleringsventil

N75J Magnetventil

Mapping (programmering) hos ES tuning.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro!

 

Kommer du til Rudskogen onsdag den 20.juli?

B4You Trackday fra kl.16-21 den dagen.

 

Hadde vært moro å sett bilen din i aksjon.

 

Desverre... Har fortsatt litt "unfinished business" i Trondheim, så neste banekjøring for min del sannsynligvis 12. august(Rudskogen, Bilmekaniker.no) og derretter 26-28. august, ACR. Kanskje jeg rekker 30-31 Juli (Rudskogen, VACN).

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forhjulstrekk gitt, desverre. Men det betyr mindre vekt og raskere bil så lenge veien er tørr.

 

Har ikke G-tech selv, men skal vel få lånt meg en dag. Blir spennende å se forskjell i forhold til en måling før trimming som gav 150hk på hjula i 2. gir.

 

Har masse bilder, men jeg er usikker på om jeg skal legge de ut, siden jeg er i ferd med å avslutte studiene så forsvinner også web-kontoen min som jeg har alt stasjet på. Får se om jeg finner noe annet, men skal ikke love noe i nær fremtid, har nok å gjøre. Skal også ta et par bilder etter at jeg har shinet motorrommet noe jeg håper å få gjort snart.

 

Planer fremover tja... er usikker på det med MAF, har ingen planer der i hvert fall, koser meg veldig med bilen nå uansett. Kanskje på sikt. Ellers blir det større bremser i August (de ligger klare, men venter på bremseslanger). :)

Burde vel også anskaffet oil catch tank og oljetemperaturmåler.

Ellers så er det veldig løse planer som går på Cupra R styling, seter/interiør, carbonpanser, men man må vel si stopp en dag snart...

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei, ble det til at du benyttet samco slangen fra tt225? Jeg leste såvidt at det var noen få problemer med å få denne på plass. Har såvidt begynt å kjøpe inn delene slik at jeg skal få gjort satt inn større turbo i min også... Skulle aldri ha fått sitte på i bilen din veit du! :) Tipper jeg skal ha allt på plass til jul engang... må ta litt omgangen. Hvordan fikk du tak i samco slangen til 1400? Jeg har kun sett den til over 2500,-

 

Kunne godt tenkt meg tips om hvor du kjøper delene. skal over til scotland i oktober og da skal jeg innom star og hente FMIC. Pakke den i kofferten og håpe ingen tollere blir nysgjerrige... :)

 

 

Andre tips?

Seat Leon 2001 mod 20VT 4

Bilen: http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så artig at du ble fristet. Jeg kjøpte samcoslangen via Star Performance (sammen med eksos). Bestillte turbo direkte fra Turbodynamics. Du kan jo kjøpe alt på Star siden du allerede skal dit? får sikkert rabatt om du kjøper både FMIC, turbo, inssugsslange og eksos. Det blir også veldig billig hvis du sniker deg unna VAT og MVA ved å hente det selv...

 

Apropos å bruke 225hk-innsugsslangen: I utgangspunktet er den K04-hybrid-turboen fra turbodynamics en bolt on turbo til originaloppsett (og slange). 225hk-slangen er som du sikkert vet litt større (3"maf og større innsug på 225-turboen). Derfor fikk jeg turbodynamics til å lage turboen slik at den slangen passet (hvilket ikke var noe problem mot et lite ekstratillegg). Men det var som sagt veldig tricky å få på plass, da slangene ikke er på samme steder som på original 180hk-slangen, og fordi den er større blir det veldig trangt. Kjøpte skjøte-slanger som jeg monterte på samco-slangen før den ble dyttet ned, slik at slangene ble koblet til disse igjen. Måtte også kappe litt på samcoslangen for å få den inn på turbo, da det er så trangt der. RobDon kjører forøvrig med original(liten) MAF og original innsugsslange (men du kan evt. kjøpe samco 180hk-slange).

 

PS! Lag gjerne din egen prosjekt tråd, så skal jeg svare deg der på spørsmål som ikke har med min bil å gjøre.

 

 

Forøvrig så har jeg nå igjen krom felger. De pulverlakkerte felgene er solgt (disse var opprinnelig krom, men lakken flasset av, nå har de fått de inn igjen med forhåpentligvis bedre lakk, så da solgte jeg de pulverlakkerte og kjøpte nye, da jeg også trengte nye dekk. Gikk for TOYO gateslicks).

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår