Zamot Skrevet April 17, 2004 Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 Siste bilder finnes her! Jeg kan jo nevne at bilen er senket, har sota ruter og 18" BSA felger, lakkerte fangere og lister, mattig grill og spoiler, har STORE bremser og er en smule trimmet. Mer info finnes her: Seat Leon Turbo Takk til EStuning forresten! Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet April 18, 2004 Rapporter Share Skrevet April 18, 2004 meget fin bil:) :) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet April 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Originally posted by Kjetilr meget fin bil:) :) Takker takker.. Tar gjerne kommentarer på bildene, ble litt inspirert av tråden: Tips fra Kid-A Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Så du sto parkert uttafør Rimi på Oppsal for ei stund sia. Blei pent når du fikk den lakkert ned uten å ta med grillen rundt kurvelysene og den biten rett under, de fleste som gjør dette lakkerer hele greia, det er ikke fullt så pent. Hvis du ikke har midtarmlene kan du med "fordel" ta bort autopass brikken fra ruta å legge den nedi firkanten som er rett foran det bakre askebegeret. Tøff antenne, veldi diskre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Mycket pen bil. Hatt noe problemer med den? Leon 1,8t og 1,9tdi er to av bilene som er høyest på lista neste gang jeg skal kjøpe bil. 1,8t`en er jo lett å trimme opp til 200hk+, men clutchen må jo byttes da, hvis ikke ryker den annenhvert år. I tillegg er jeg usikker på hvor lenge turboen holder? 1,9tdi`n er interessang, fordi diesel er mye billigere i drift, og den kan også trimmes :) Hvor mye kostet det du har satt på av styling (ikke inkl. lakk)? Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet September 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Oppsal? Har jeg vært der tro.... trukke det... Kan det ha vært månedskiftet? På vei til Trondheim? Hmmm merkelig. Har ikke midtarmlene. Men har nå ny frontrute med mørk streamer (sotefilm) øverst, byttet innvendig speil til sort, og lakkert bombrikken sort... Desverre klistret de som skiftet rute på festet til bombrikken, hadde tenkt å lakkere dette sort og bruke sort teip og men.. Synes uansett ikke så godt gjennom filmen.. Får bare håpe jeg aldri blir stoppet av biltilsynet eller onkel. Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Originally posted by Øyvind.H Mycket pen bil. Hatt noe problemer med den? Leon 1,8t og 1,9tdi er to av bilene som er høyest på lista neste gang jeg skal kjøpe bil. 1,8t`en er jo lett å trimme opp til 200hk+, men clutchen må jo byttes da, hvis ikke ryker den annenhvert år. I tillegg er jeg usikker på hvor lenge turboen holder? 1,9tdi`n er interessang, fordi diesel er mye billigere i drift, og den kan også trimmes :) Hvor mye kostet det du har satt på av styling (ikke inkl. lakk)? Til våren skal min Leon Cupra TDI4 skiftes ut, og da er det bare å komme med bud. Med over 400 Nm og et forbruk på 0,6 ved bykjøring er det vel ikke noe å lure på. Siden det er en Cupra trenger du ikke bruke penger på styling heller. Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet September 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Originally posted by Øyvind.H Mycket pen bil. Hatt noe problemer med den? Leon 1,8t og 1,9tdi er to av bilene som er høyest på lista neste gang jeg skal kjøpe bil. 1,8t`en er jo lett å trimme opp til 200hk+, men clutchen må jo byttes da, hvis ikke ryker den annenhvert år. I tillegg er jeg usikker på hvor lenge turboen holder? 1,9tdi`n er interessang, fordi diesel er mye billigere i drift, og den kan også trimmes :) Hvor mye kostet det du har satt på av styling (ikke inkl. lakk)? Har vel diskutert dette i en annen tråd her men... Problemer: *Fuktighet - vann renner inn ved dørene, fuktig gulv. *Fukt i lyktene. *Sentrallås/nøkkel tulla litt (lenge siden sist) *Litt tull med vindusheiser(!) etter å ha installert Defa-alarm, men det har gitt seg nå. *Nøkkelhullene(sylinderen) hadde "låst seg" og måtte fikses. *Og i det siste har motoren fusket, og går for bra. Men renset *LMM, og nå går den strøkent igjen (men fortsatt litt for bra tror jeg - men det er bare morro..). Tdi blir det nok neste gang. Endel billigere i drift, og et siiiinnsvakt drag om man chipper. Holder følge med det meste. Styling dvs grill og spoiler kom vel på rundt 3400,-. Grill-netting fra Torshov samt sikaflex kosta ikke mye.. Om vi regner felger, soting og senking som styling er det snakk om større beløp.. :) Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet September 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Apropos, tror ikke clutchen er noe problem, om man ikke r*vkjører den. 180-hesteren har vel også litt sterkere clutch enn 150-hesteren. Jeg synes clutchen min er bedre enn på mor og fars A6 som har gått omtrent like langt.. (1,8T 150hk) Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Har lest litt om trimming av 1,8t`en, og pratet med et par som har trimma den. Og gjengangeren er at clutchen slites kjapt, og flises opp når du presser over 200hk. Nå kan det jo hende at du kjører veldig pent da :) Men med såpass med hester kjører man ikke alltid pent. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet September 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 De jeg har pratet med har ikke nevnt det som noe spesielt svakt punkt. Ja, kjører pent, men det er ikke snakk om at man ikke KJØRER pent, men GIRER pent.. Kan kjøre gris uten å slite for mye på clutchen. Det er når den blir varm at den slites fort, og det blir den jo bare ved teit giring/clutching. Uansett er det ikke all verden av kostnad å bytte den. Men klart om man tar ut mer enn 220 så kan man vel begynne å snakke om å bytte den med en sterkere. Men da må man gjøre masse mer allikevl så... PS! Tåkelys og nærlys sammen ser tøft ut.. Spes når man trenger lyset fra nærlysa. Selv om det ikke er lov da. Men det er ikke lov å kjøre fortere enn 100 her i landet heller... Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robin4 Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Stili bil du har, hehe :o) Kan nevne på problemer jeg har hatt med min Har hatt bilen i 4 mnd *Måtte bytte coiler ** *Måtte bytte 2 stk lys pærer ** -Måtte bytte vindusheis "vaier" på passasjer siden, kr 900,- for delen - kr. 3700,- for arbeid!! totalt 4600,- på møller; RAN! * - Og for et par dager siden gikk vindusheisen på førersida nå... Så det blir nok litt mere utgifter ja. Ellers så er det -Fukt i coupen -Fukt i lykter foran -Dårlig kvalitet på skinnseter - flasser **Garanti * Fikk prisen halvert pga lå innen for 3mnd på garantien, men hadde kjørt over kjørelengde garantien.. Merker på bilen min, at jeg har tapa litt power... så blir nok en liten rens av lmm ja :o) Har montert plumbback resirkdump, funker kjempebra. Og man får litt ptsjjj lyd i tillegg Robin Siter Seat Leon 20VT '01 *VW Golf Cab GLi '86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet September 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Takker for komplimenter.. men tråden er litt ute å kjører.... Vær vennlig å fortsett feil og annet f.eks. her. Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robin4 Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 funnet noe mere angående cupra R styling? Kan anbefale supersprint eksos, ser veldig lekkert ut. ovalt endestykke også :o) Siter Seat Leon 20VT '01 *VW Golf Cab GLi '86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet September 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Cupra R styling er uaktuelt lenger. Ble for dyrt. Lakkering av fangere og lister hjalp veldig.. :) Har bytta eksos da.. Se bilder (evt. gamle bilder på hjemmesiden). Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.